Hulp gezocht bij aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferron99

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2015
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop. ik zoek een laptop tot de prijs van ongeveer 500 euro. Ik wil de laptop gebruiken voor dagelijks internetten en af en toe voor word,powerpoint enz. Ook wil ik voornamelijk League of Legends spelen verder niet echt zware games dus.

Welke laptop is hiervoor geschikt?!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Welkom bij de Helpmij!

Elke laptop die je in de folders van de winkels tegenkomt waar een dualcore processor inzit die een snelheid heeft (per core) van 2.4 GHz.

Laatst bewerkt:
Geen.
Pak het weekkrantje bij jou uit de buurt, kijk naar de Aldi / Mediamarkt / de winkel bij jou uit de plaats-advertentie.
Zonder het al te negatief te willen benaderen komt het erop neer dat eigenlijk laptopjes tot een bedrag als jij noemt, eigenlijk nauwelijks verschillen in opties. De ene zal een net wat grotere hdd hebben, een andere daarentegen weer een net wat snellere processor die een enkel puntje hoger is in corewaarde, maar door de bank genomen is het 'meer van hetzelfde'.

Bliijft over jouw merk voorkeur. Algemeen zijn aanraders : Toshiba, Lenovo, Medion, Asus, Dell, MSI en misschien nog wel een stuk of wat andere, maar iig vind jij binnen dit 5-tal vast wel een aanbieding bij jou in de buurt.

Houd met het volgende "ernstig" rekening :

processor : een dualcore met een snelheid van (minimaal) 2.4 GHZ
Geheugen : (minimum) 4 giga
Videokaart : eigenlijk niet relevant in deze prijsklasse. (zal wel een buildin Intel 4400 zijn)

Wat jouw zoektocht interessant gaat maken is de processorsnelheid. Ik denk dat je heel veel moeite gaat krijgen met het vinden van een laptop die qua snelheid hieraan voldoet. Je mag gerust een laptop uitzoeken met een lagere snelheid, maar de game die jij noemt, vereist voor een optimale speelwijze een dualcore processor met een snelheid zoals hierboven genoemd.

Wellicht dat Acer of zo aan de eisen zal voldoen, maar Acer is nu niet direct een fabrikant die ik je aan zou willen raden.

Vraag mij trouwens niet naar het equivalent bij AMD voor een Intel 2.4.

Laatst bewerkt:
Behalve dat er 'slechts' een processor inzit met een snelheid van 1.8 GHZ, ziet íe er wel aardig uit.

Dat indien een applicatie dit vereist, er een "top-vermogen" beschikbaar zal zijn van 2,7 GHz. Da's hetzelfde als de topsnelheid v kruissnelheid van een auto. Als die op 200 Km/h wordt gegeven, wil dat niet zeggen dat die auto lekker zal rijden als je constant de snelheid op 200 hebt en houdt. (Nog even los van het feit dat alle onderdelen van die auto er niet op gebouwd zijn om continue op piekvermogen te rijden....................!)

Kijk ook even naar dit linkje : Klik

Je ziet dat de systeemeisen voor de game relatief gezien best wel heavy zijn.

Als je op een berichtje van mij reageert, druk dan niet op Quote, maar kies linksonderin simpel voor "Reageer op bericht". Dat voorkomt dat je mijn eigen tekst iedere keer mee terugpost als jij reageert.

Laatst bewerkt:
Kan je dan wel met optie's komen van laptops die wél geschikt zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan