Helloexcel
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 8 jan 2025
- Berichten
- 2
Hallo,
Ik probeer een Excel- en/of Word-systeem op te zetten waarmee ik elk kwartaal e-mails kan sturen naar mijn klanten in een van de vier talen (Nederlands, Frans, Duits en Engels).
Het idee is als volgt:
Vergelijk klantgegevens van het huidige kwartaal met het vorige kwartaal om te controleren of hun aankopen zijn gestegen of gedaald.
Genereer een standaardzin in de e-mail op basis van het resultaat (bijv. "Uw aankopen zijn met X% gestegen" of "Uw aankopen zijn met X% gedaald").
Stuur e-mails in de voorkeurs taal van de klant.
Dit zijn de belangrijkste uitdagingen waarmee ik te maken heb:
Taal aanpassing: Ik heb moeite om de juiste tekst in de juiste taal (Frans, Nederlands, Duits, Engels) aan elke klant toe te wijzen.
Omgaan met ontbrekende gegevens: Sommige klanten hebben mogelijk geen bestelling geplaatst in het huidige of vorige kwartaal. In dergelijke gevallen moeten zij worden opgenomen in een algemene lijst en een ander bericht ontvangen.
Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd om uit te leggen wat ik bedoel.
Kan iemand me verder helpen? Alle tips zijn welkom, aangezien ik geen VBA-macro's kennis heb liefst gewoon excel ik heb dit via ChatGPT geprobeerd maar tegen wat problemen ben aangelopen, sjablonen zouden ook enorm gewaardeerd worden!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik probeer een Excel- en/of Word-systeem op te zetten waarmee ik elk kwartaal e-mails kan sturen naar mijn klanten in een van de vier talen (Nederlands, Frans, Duits en Engels).
Het idee is als volgt:
Vergelijk klantgegevens van het huidige kwartaal met het vorige kwartaal om te controleren of hun aankopen zijn gestegen of gedaald.
Genereer een standaardzin in de e-mail op basis van het resultaat (bijv. "Uw aankopen zijn met X% gestegen" of "Uw aankopen zijn met X% gedaald").
Stuur e-mails in de voorkeurs taal van de klant.
Dit zijn de belangrijkste uitdagingen waarmee ik te maken heb:
Taal aanpassing: Ik heb moeite om de juiste tekst in de juiste taal (Frans, Nederlands, Duits, Engels) aan elke klant toe te wijzen.
Omgaan met ontbrekende gegevens: Sommige klanten hebben mogelijk geen bestelling geplaatst in het huidige of vorige kwartaal. In dergelijke gevallen moeten zij worden opgenomen in een algemene lijst en een ander bericht ontvangen.
Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd om uit te leggen wat ik bedoel.
Kan iemand me verder helpen? Alle tips zijn welkom, aangezien ik geen VBA-macro's kennis heb liefst gewoon excel ik heb dit via ChatGPT geprobeerd maar tegen wat problemen ben aangelopen, sjablonen zouden ook enorm gewaardeerd worden!
Alvast bedankt voor jullie hulp!