Hulp gezocht bij het opzetten van een database

• Onderwerp starter Onderwerp starter klad
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

klad

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Beste forumleden,

Ik heb helemaal geen ervaring met een database; maar met Excel lukt het me niet om de gewenste informatie te beheren. Na een aantal weken (af en aan) te proberen iets in Access op te zetten is het mij nog steeds niet gelukt om dit onder de knie te krijgen.
Helaas heb ik geen voorbeeldtemplate of sjabloon kunnen vinden waarbij ik met wat kleine aanpassingen aan de slag zou kunnen.

Wat ik graag wil maken is een overzicht maken (en bijhouden) van foto's en informatie die ik op internet plaats. Ik heb in Excel een schema gemaakt, ik hoop dat de bedoeling hierin duidelijk is uitgelegd :o. Bekijk bijlage Wiki.xlsx

Is hoop dat iemand hiervoor een geschikt sjabloon heeft, of dat iemand mij hier een zetje in de goede richting kan geven? Als ik eenmaal een goede basis heb lukt het mij vast wel om, daar waar nodig e.e.a. aan te passen.

Mvg,
Katrien

Hoi Katrien,

Allereerst welkom bij HelpMij!