hulp gezocht bij onderzoek workstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvveen

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Goedemorgen.
Ik ben geen technicus maar kan me aardig redden met software en dergelijke. Workstation met XP SP2 erop, de nodige virusscanners en andere beveiliging. Ik gebruik de Adobe suite, wat Office producten en internet wat voor informatie. Emailen en dat is het.
Ik heb het workstation destijds voor veel geld gekocht om de Adobe suite op te draaien. Maar de machine maakt heel veel lawaai bij het selecteren van iets in Photoshop bijvoorbeeld, soms al zelfs bij het selecteren van meerdere bestanden in Explorer of het selecteren van code in Notepad... Hij heeft grote problemen met sommige Flashanimaties, ook online. Ik weet niet wat er aan de hand is, het lawaai is echter zeer sterk. Fabricant HP heeft al het motherboard vervangen, de fans en de geheugenmodules. Maar ze kunnen het niet oplossen. Ondertussen zit ik met een machine die regelmatig hapert en hangt en aan de andere kant weer heel betrouwbaar doorwerkt. Hij heeft twee SCSI schijven.
Ik zou het heel fijn vinden als iemand met veel ervaring naar mijn dierbare machine wil komen kijken. Een hapje/drankje hoort er natuurlijk bij! Ik zit in Amsterdam en hoop dat iemand me kan helpen, ik ben inmiddels ten einde raad.
Ik hoor het graag!

Afhankelijk van welke schijven je hebt, kunnen deze meer lawaai maken dan standaard schijven. SCSI schijven zijn sneller, maaar maken ook veel meer lawaai dan de gemiddelde schijf. SCSI schijven worden ook meestal gebruikt in servers en aangezien deze meestal in de serverruimte staan heeft niemand er last van.

Ondertussen zit ik met een machine die regelmatig hapert en hangt en aan de andere kant weer heel betrouwbaar doorwerkt

Dat kan m.i. niet. Het is OF betrouwbaar, OF onbetrouwbaar. Ik geef je als advies om je harde schijven na te kijken en ook wat aandacht te besteden aan je SCSI controller. Waarschijnlijk zit daar de fout van het haperen in.