hulp gezocht bij onderzoek workstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvveen

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Goedemorgen.
Ik ben geen technicus maar kan me aardig redden met software en dergelijke. Workstation met XP SP2 erop, de nodige virusscanners en andere beveiliging. Ik gebruik de Adobe suite, wat Office producten en internet wat voor informatie. Emailen en dat is het.
Ik heb het workstation destijds voor veel geld gekocht om de Adobe suite op te draaien. Maar de machine maakt heel veel lawaai bij het selecteren van iets in Photoshop bijvoorbeeld, soms al zelfs bij het selecteren van meerdere bestanden in Explorer of het selecteren van code in Notepad... Hij heeft grote problemen met sommige Flashanimaties, ook online. Ik weet niet wat er aan de hand is, het lawaai is echter zeer sterk. Fabricant HP heeft al het motherboard vervangen, de fans en de geheugenmodules. Maar ze kunnen het niet oplossen. Ondertussen zit ik met een machine die regelmatig hapert en hangt en aan de andere kant weer heel betrouwbaar doorwerkt. Hij heeft twee SCSI schijven.
Ik zou het heel fijn vinden als iemand met veel ervaring naar mijn dierbare machine wil komen kijken. Een hapje/drankje hoort er natuurlijk bij! Ik zit in Amsterdam en hoop dat iemand me kan helpen, ik ben inmiddels ten einde raad.
Ik hoor het graag!

Afhankelijk van welke schijven je hebt, kunnen deze meer lawaai maken dan standaard schijven. SCSI schijven zijn sneller, maaar maken ook veel meer lawaai dan de gemiddelde schijf. SCSI schijven worden ook meestal gebruikt in servers en aangezien deze meestal in de serverruimte staan heeft niemand er last van.

Ondertussen zit ik met een machine die regelmatig hapert en hangt en aan de andere kant weer heel betrouwbaar doorwerkt

Dat kan m.i. niet. Het is OF betrouwbaar, OF onbetrouwbaar. Ik geef je als advies om je harde schijven na te kijken en ook wat aandacht te besteden aan je SCSI controller. Waarschijnlijk zit daar de fout van het haperen in.

Het lawaai is niet gek veel aan te doen, of je moet andere schijven nemen (Lees: Geen SCSI) of de pc in een andere ruimte plaatsen. :P

Helaas zit ik iets te ver weg om even langs te komen...

Bedankt. Ik bedoel met en instabiel en toch betrouwbaar dat hij sommige dingen gewoon niet kan (zoals lekker doorwerken in Photoshop en Dreamweaver of Flash) en wel heel trouw allerlei bestanden kan kopiëren naar de externe harde schijf. Het is een stabiele machine tot ik die software gebruik. Het lijkt wel of hij in de loop van de dag 'volloopt' en trager wordt.
Er was me destijds SCSI aangeraden dus dat heb ik genomen. Het geluid is echt heel hard en treedt alleen op 'bij inspanning'.
Dus eh... Ik hoor graag nog meer reacties en advies en optimistische woorden en oplossingen en dergelijke! Bedankt voor deze reactie alvast.:)

Nog geen oplossing

Goedemorgen. Het is alweer een poosje geleden maar tot nu toe is er nog niets met het workstation gebeurd. Ik weet wel dat deze schijven meer lawaai maken maar het gaat ook meer om het lawaai 'bij inspanning' en om het feit dat ik problemen heb tijdens het werken. Bijvoorbeeld bij het selecteren van dingen. Dan hangt de machine en hoor ik soms een 'alarmtoon' uit de machine komen die niet via de boxen te horen is, echt zo'n computergeluid. Dit gebeurt als ik 'snel' dingen achter elkaar selecteer, maar zelfs ook wanneer ik tekst in Notepad selecteer. Ik vraag me dus nog steeds af of er iemand met een frisse blik eens zijn/haar mening kan geven over de machine zodat ik eventueel een oplossing kan vinden. Ik hoor het heel, heel graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan