Hulp gezocht samenstellen game pc +/- 1000 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nldutchyjay

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2011
Berichten
20
Heren van dit forum, ik heb jullie hulp weer nodig!

Ik kreeg de vraag van mijn vriend om een game PC samen te stellen. Hijzelf zat aan een budget te denken van 2000 euro (!)
Ik daarentegen ben van mening dat je voor 800 euro een goede PC hebt die alles op "High" aan kan, en dat die 1200 euro extra dan haast niet meer te merken zal zijn.

Nu is mijn vraag; hoe kijken jullie hiertegenaan? En vooral; wat voor setup zouden jullie adviseren?
Hij had het over een HDD van minimaal 1 TB, en een SSD voor zijn OS. Er moet dus een goede processor en vid kaart inzitten. (i5 of overclocked AMD?) en verder niet veel voorkeur.

De prijs is écht max 2000 euro, maar dan inc. beeldscherm, toetsenboard, muis en boxen. Maar ik denk dat je voor veel minder al een zeer goede PC kan hebben...

Is zoiets wellicht wat?
http://tweakers.net/reviews/2719/4/...ie-september-2012-mainstream-gamesysteem.html
(Ikzelf ben niet zo van de ASrock motherboards, veel problemen mee gehad in het verleden!)
Is dit een goede basis waarop wat aanpassingen gedaan moeten worden, of kan dit veel beter?

Graag jullie hulp wat de beste setup zou zijn, alvast bedankt! :)
 
Excuss, het volgende vergeten;

Budget zonder assemblage en OS/andere software meuk!
 
1'tje in eerste instantie. Altijd handig om wat extra poorten te hebben natuurlijk, maar in eerste instantie zal max een 107 TV méééér dan voldoende zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan