• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gezocht verticaal zoeken? als formules? help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mstrik77

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
zie bijgaand bestand.
Wanneer ik in een bestand het product a intik moet de actuele inkoopprijs worden getoond, maar dan wel van de a-producten die nog niet (allemaal) zijn verkocht.
Dus van product a moet de prijs 1,29 worden genomen. 3 ingekocht, pas 2 verkocht, dus nog 1 over. De 1,33 is al helemaal verkocht dus niet meer van toepassing.
De eerste daarna volgende moet kijken naar de prijs van 1,89 want daar zijn er immers 5. Zo ook voor product b. Eerst voor 1,83 daarna pas 1,98

Bijlagen

In blad2 het resultaat ipv een ander bestand.

Bijlagen

hoi hsv hartstikke bedankt. Ik ga 'm even analyseren. Of kunt u hem voor mij even toelichten wat er nu gebeurt?

Hoi,

Wat er gebeurd is precies volgens jouw omschrijving. ;)
Je kan de formule analyseren door één cel te selecteren en op de ƒx links van de formulebalk te klikken.
Loop met de cursor door de formulebalk wat de functies en hun argumenten apart doen.

Kort:
Als de formule is fout, laat de cel leeg.
Indien niet:
Geef de index weer van de prijzen.
Zoek de kleinste rij die het product vertegenwoordigd waarvan kolom D en E niet gelijk zijn.
De volgende rij is de tweede kleinste, enz.

Veel succes.

hartstikke bedankt. Ik ga hier mee aan de slag. Kom ik misschien nog terug met vervolgvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan