• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gezocht voor selectie te kopiëren als voorwaarde voldaan is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hdenijs

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2015
beste forumgebruikers,

ik ben mijn eigen facturatie- en opvolgingsprogramma aan het samenstellen in ecxel.
hieronder een voorbeeldjes
ik ben al een heel eindje onderweg zoals uit voorbeeld blijkt.
maar wanneer ik nu in tabblad " prestatie 2015" de filter F gebruik zou ik enkel deze gegevens willen automatisch in het tabblad "factuur link" willen krijgen. de grijze cellen zijn hiervoor voorzien. weliswaar enkel de cellen met de boven vermelde tittels.
iemand een ideetje hoe ik dit het makkelijkst kan bekomen.
kan ik dit met een gewone formule bekomen? of heb ik hier macro voor nodig?
Bekijk bijlage voorbeeld1.xlsx
alvast dank voor de reacties.

op de goede weg

Niels,

alvast dank voor je reactie.

dit is alvast een goed begin. ik heb nu wel het probleem dat mijn lay-out van mijn factuur link tabblad niet meer is zoals ik dit graag had.
ik zou graag ENKEL de gegeven die in tabblad prestaties 2015 staan met code F ( in kolom V) maar naar het factuur tabblad te door te linken. en dit mag de grijze cellen niet overschrijden.
er zijn maar 14 regels waar deze gegevens in mogen te komen staan => ik ga ook nooit meer dan 14 doorverwijzingen vanuit "prestaties 2015" coderen me Xcode F
en wanneer deze code dan aangepast wordt (B of O of G of gewoon geen code ) moeten die ook niet meer door gelinkt worden naar " factuur link".
als het dan nog lukt zou ik graag het totaal van cel P105 ook willen doorverwijzen ( ook maar enkel pas als ik minimum 1 regel Xcode F heb gegeven in de kolom V )

Bijlagen

wat aangepast

Hdenijs,

heb je bestand wat aangepast celeigenschappen valuta en gegevensvalidatie op de cellen xcode.
Macro zou moeten werken...
Ook de uren zou je in de uurnotatie (18:00) kunnen plaatsen, heb je minder kolommen.
Bekijk het even.

Bijlagen

remlo,

zou je dit zien zitten in het volgende bestand dit ook eens aan te passen?
nu ik mijn lay-out wil aanpassen werkt de macro niet meer omdat er aantal kolommen en rijen gewijzigd werden....

in bijlage vind je mijn definitieve lay-out waar ik dus de gegevens met code F wens door te verwijzen naar tweede tabblad

Bijlagen

Hdenijs,

voordat ik je laatste bericht had gezien, had ik je vorige file wat opgeschoond, en de uurnotatie gebruikt.
Mocht je dit beter vinden, pas je de lay-out maar aan. En moest het niet meer werken stuur het dan maar door.
Zal morgenavond naar je nieuwe bestand kijken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan