Hulp gsmkeuze, zie door de bomen het bos niet meer:s

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb vandaag eens rondgekeken op het internet naar een potentiële nieuwe gsm. Maar ik raak er niet wijs uit, een pc heeft bij mij geen geheimen als ik er 1 moet kiezen, maar uit al die gsm raak ik echt niet wijs.

Ik heb momenteel dus een nokia 3510i als ik het goed heb. Nog een heel oud geval, maar ik ben er een beetje aan gehecht. Nu is het probleem dat die batterij al vrij versleten is en dat hij om de vijf botten uitvalt. Ik heb geen idee waar ik allemaal op moet letten bij het kiezen van een gsm, hopelijk kan ik via deze weg mensen bereiken die heel veel ervaring hebben met gsm's en mij een beetje (of liefst een beetje veel) kunnen helpen.

Zoals ik al zei ben ik heel gehecht aan mijn oude nokia 3510i, maar ik ben de helft van de tijd niet bereikbaar omdat de accu steeds plat is.
Ik ben erg aan de 3510i gewend en heb al eens enkele nieuwe nokia's vastgehouden en ik kan er dus echt niet mee typen. Die toetsen staan voor mij veel te dicht bij elkaar. In de eerste plaats zoek ik dus eigenlijk een nokia (want ik denk dat het helemaal een ramp zou zijn moest ik een ander merk kiezen) die een heel makkelijk te gebruiken toetsenbord heeft (liefst ook een gewoon nummeriek toetsenbord en niet zo'n azerty of querty). en dus zo dicht mogelijk bij het formaat van de 3510i
Hij moet ook compatibel zijn met de belgische base. (ik heb zo al eens iets opgevangen dat dat soms problemen kan opleveren ofzo als je dan met nederlandse gsm's begint te sukkelen?)

Wat is nu eigenlijk het punt waarvan ik totaal niet weet wat ik nodig heb:
Ik gebruik mijn gsm vooral als agenda en om notities in te bewaren. (en daarbuiten natuurlijk om te bellen en te smsen).
Het vervelende is als de batterij plat is, dan sta ik daar, ik moet soms van hier naar daar, heb soms maar eventjes tijd en dan geen tijd om de gsm op te laden, met andere woorden: ik ben meestal mijn notities en agendagegevens voor enkele dagen kwijt.
De oplossing voor mij zou zijn, als ik die gegevens in dat eventjes tijd dat ik heb, zou kunnen raadplegen, ookal is mijn gsm plat en staat hij dus uit.
Ik dacht misschien dat dit mogelijk was dmv een gsm te nemen met een geheugenkaart en die gegevens dan te bekijken en te bewerken in mijn laptop. Dus een gsm waarbij ik de geheugenkaart eruit kan halen als ie af staat en dan in mijn laptop verder kan werken met die gegevens tot mijn gsm terug is opgeladen en ik de geheugenkaart weer in mijn gsm kan steken en met de gegevens weer 'mobiel' ben. (Ik zal al heel blij zijn dat ik gedurende die tijden dat ik zonder gsm zit al mijn gegevens tussendoor kan bewerken, ik hoef ze daarom niet per se altijd mobiel bij te hebben, alleen als mijn batterij dan nog niet plat is).

Vooral notities en agendaitems moet ik kunnen bekijken en aanpassen op mijn laptop, kan dit op een geheugenkaart worden bewaard?

Of is er een andere (betere) oplossing voor mijn probleem waaraan ik totaal nog niet heb gedacht?

Kan mijn probleem opgelost worden met een eenvoudige, zo goedkoop mogelijke gsm?
met andere woorden: een gsm met de oplossing voor mijn probleem (nokia met geheugenkaart of iets anders?), sms en kunnen telefoneren en verder zo weinig mogelijk extra snufjes zodat ik niet met een duur geval de straat op moet. Tegenwoordig steken ze je dood als je in een drukke stad je mp3 of gsm niet wilt afgeven:s dus...
Ik wil als ik even tijd heb op bus of trein om mijn notities of agendagegevens aan te passen niet met een superdure gsm zitten 'zwaaien'.

In het nieuwe gsmtijdperk zullen er wel veel geavanceerdere dingen zijn waar ik mijn hoofd over moet breken dan de dingen waarover ik het hierboven heb gehad, dus als er zoiets is, vraag maar raak, ik wil een gsm die zo goed mogelijk bij mij past.

Alvast bedankt!
mvg

Tja, je zegt nu wel goedkope, en dat is deze HTC S710 nu misschien niet echt, maar hij heeft wel alle functies die je wilt.

Een smartphone met Windows Mobile erop. Je kunt via GRPS, wireless, bluetooth met de mailserver synchroniseren. Het opladen is ook mogelijk via de laptop en de batterij kan wel een paar dagen mee, dus val je wel niet zonder.
Ik heb er een 2GB SD kaartje inzitten, die ik indien nodig overbreng naar m'n laptop.
Fototoestel van 2 MegaPixel
Uitschuifbaar keyboard voor gemakkelijk te kunnen e-mailen of sms'en. Outlook tasks, agenda, ... alles volledig gesynct.
Komt standaard ook met Word, Excel, Powerpoint, ...

Kortom, ik ben er erg tevreden van. Maar je betaald wel meer dan 300 €.

Helaas, ik zie het niet zitten om er zoveel voor te gaan neertellen.

Maar mails ophalen doe ik wel met mijn laptop evenals een foto's maken doe ik met een camera, heb ik heus niet nodig in mijn gsm:s
Ook word, excel en powerpoint gebruik ik op mijn laptop.
Ik moet geen computer op zak hebben,
ik ben enkel graag mobiel bereikbaar voor communicatie en heb graag een mobiele agenda + notities.

Maar ik heb er dus echt niets aan als m'n gsm ook nog andere snufjes heeft. Zeker niet als het zo duur is.

Het spijt me heel erg, maar bedankt voor je moeite!

Maar even duidelijkheid, het kan dus wel?
Ik kan mijn agendagegevens en notities die ik maak in mijn gsm op een SDkaartje opslaan en dit bewerken op mijn laptop?

Heb je al eens gekeken op sites als www.kieskeurig.nl , www.nieuwemobiel.nl en www.gsmhelpdesk.nl ?
Op deze sites kun je uitgebreid telefoons vergelijken en kijken welke er echt bij je past. Bij Kieskeurig kun je ervaringen van gebruikers lezen. En bij www.nieuwemobiel.nl en www.gsmhelpdesk.nl kun je weer uitgebreid toestellen met elkaar vergelijken.

Bedankt voor je hulp, maar helaas heb ik geen idee naar wat ik moet zoeken, ik ken niets van de hedendaagse gsms, of toch heel weinig, dus ik weet niet eens wat ik moet vergelijken.

Weet iemand of het mogelijk is wat ik wens? Waarom wel, waarom niet?

bvd

Heb je bij kieskeurig als eens gekozen voor de optie Productvergelijk? Dan kun je een aantal opties ingeven, zoals:
- zoek je een telefoon met een camera?
- moet de telefoon een kleurenscherm hebben?
- moet een dualband (Europa), triband (Europa en USA) of quadband (de wereld) zijn?
- hoe groot moet ie zijn?

Juist als je niks weet van gsm's is het goed om je toch op verschillende sites te laten informeren over de diverse mogelijkheden. Misschien ontdek je wel een optie op een telefoon waar je niet aan had gedacht en waarvan je nu denkt, "dat is handig".

mjah zo'n geheugenkaart is eig wel noodzakelijk. Want anders kan ik evengoed mijn 3510 houden, alleen als hij plat is is het zo vervelend dat ik dagen niet aan mijn agenda en mijn gegevens kan, dus voor mij is het echt wel noodzakelijk dat ik dat op mijn computer zou kunnen zien. Vanop het geheugenkaartje of iets dergelijks dus. Zodanig dat ik mijn gsm niet moet hebben aanstaan.
Als mijn gsm nu plat is dan neem ik tijdelijk notities op mijn computer en als mijn gsm dan terug aangaat update ik de tijdelijke notities op mijn gsm, maar dat wordt tegenwoordig veel te omslachtig...

Ik heb geprobeerd gsm's te vergelijken. En er staan allemaal wel details bij, maar nooit daadwerkelijk of het mogelijk is om agenda en notities op de geheugenkaart te bewaren en of ik de geheugenkaart eruit kan halen als hij plat is.:s

Je schrijft dat je een gsm niet altijd kunt opladen, maar dat je op dat moment wel bij een computer kan. Wist je dat er voor sommige gsm's usb-kabel bestaan waarmee je ook je telefoon kunt opladen? Dus opladen via usb i.p.v. het stopcontact. Misschien heb je daar nog wat aan.

Verder ben ik eigenlijk nog een telefoon tegengekomen waarbij de afspraken e.d. op de geheugenkaart worden weggeschreven. Ik weet niet of er telefoons zijn waar het mogelijk is, maar ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen (en ik heb ervaring met de meeste merken gsm's).
Geheugenkaarten dienen vooral als opslag voor foto's, video's, muziek en Officebestanden.

Er zijn genoeg telefoons te koop die je kunt synchroniseren met Outlook. Er zijn tal van Nokia's te noemen waarmee dit kan. Je installeert hiervoor het (gratis) programma Nokia PC Suite en op die manier kun je gemakkelijk je afspraken, contactpersonen en taken synchroniseren. Je hebt hiervoor wel een Nokia nodig ca. 100 euro of duurder is, omdat je voor de meeste goedkopere modellen geen datakabel kunt vinden.

Als je meer geld kunt uitgeven, dan zou je bijv. kunnen denken aan een Windows Mobile telefoon. Groot nadeel ten opzicht van de meeste Nokia's is dat de batterij minder lang mee gaat.

O ja, en als je batterij leeg is, kun je gewoon de geheugenkaart er uit halen, dat geeft verder niet. Maar nogmaals: ik ben nog een telefoon tegengekomen waar je je afspraken op de geheugenkaart kunt wegschrijven.

Je bedoelt dat je dat nog niet bent tegengekomen? Ach, denk dak het gewoon eens zal moeten vragen in een gsmwinkel wat het beste is voor mij.
gsm opladen aan laptop heb ik ook niet altijd tijd voor, het gaat er vooral om dat ik soms heel even tijd heb en niet voldoende om de batterij volledig op te laden, en dat wil ik wel meteen kunnen om een lange levensduur van mijn batterij te hebben.

Ik bedoelde inderdaad dat ik het nog NIET ben tegengekomen. Woordje vergeten te typen. :o

Of er telefoons bestaan waar je je agenda e.d. op een geheugenkaartje kunt opslaan, die vraag zou je ook kunnen stellen op bijv. gsmhelpdesk.nl, wellicht weten zij het daar wel. Ze hebben in ieder geval een enorme database waar je ook toestellen kunt opzoeken en een forum waar je vragen kunt stellen.

En telefoons die je kunt synchroniseren met Outlook, die zijn er genoeg.

Mjah, ik gebruik outlook ook, en in principe zou ik met outlook kunnen doen wat ik op mijn gsm ook kan.

Maar ik gebruik de agenda van mijn gsm voor heel andere dingen dan voor outlook, ik wil niet dat die elkaar gaan affecteren...
Mijn gsm moet wel een alarm kunnen laten afgaan bij een bepaalde afspraak op een bepaald uur etc...
Soms zijn dat stomme dingen zoals een uur wanneer ik moet vertrekken als ik dan de dag tevoren opgezocht heb wanneer de bus komt...
En ik moet aan de gegevens kunnen als de gsm afstaat.

Zou het mogelijk zijn die outlookbestanden van die gsm op het verwisselbaar medium (geheugenkaartje oid) op te slaan, deze als die uitstaat in een laptop te steken en die daar te bewerken zonder de outlookgegevens die op mijn laptop zelf staan te affecteren? Zoja, is het verder dan gewoon mogelijk als het geheugenkaartje in de gsm zit en hij staat aan, mijn gsm te gebruiken als ik nu doe? (dus voor agenda, alarm en notities MET de gegevens in de outlookbestanden op het geheugenkaartje...)

alvast bedankt.

Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat ik waarschijnlijk met een gsm niet voldoende zal hebben en denk dat ik een smartphone ga nemen.

Men raad mij htc aan, beste in kwaliteit en aangezien er windows mobile opstaat het minste beperkingen.

Nu heb ik een htc s710 op het oog, maar ik vraag mij af, staat daar een wordapplicatie op waarmee ik doc-bestanden kan bewerken?

En hij kan wifi gebruiken, maar kan ik ook internetten op die smartphone via het draadloos netwerk dat ik hier thuis heb? Of is dat alleen geschikt voor hotspots?

En dat synchroniseren met de pc, kan dat automatisch op ingestelde tijdstippen via bluetooth? Welke software is er op de pc voor nodig? En wat zijn de vereisten van die pc?

En iets wat ik vaak gebruik met mijn huidige nokia: als ik hem op silent zet stel ik het uur in dat het geluid automatisch terug moet opspringen, is dit ook mogelijk met de htc-smartphones?

Laatst bewerkt:
Het is ok:thumb:

Ik heb m'n nieuwe smartphone ondertussen al een week;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan