• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met afstanden berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter GTCG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GTCG

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Ik probeer een Excel werkblad te maken waarbij ik makkelijk kan weten hoeveel km er tussen 2 bepaalde plaatsen ligt. Voor mijn werk moet ik mij nl. veel verplaatsen en daarbij moet ik het aantal km. ook aangeven op mijn werkfiche. Ik vertrek iedere dag naar een bepaalde werf van thuis uit, om daarna opnieuw naar andere plaatsen te vertrekken om daar arbeid uit te voeren.

Vraag is: hoe doe ik dat?

Ik heb al een tabel gemaakt met de locaties van de verschillende plaatsen en het aantal km. dat ik moet rijden van thuis uit, en een tabel met het aantal km afstand tussen de verschillende plaatsen onderling. Hoe zorg ik er echter voor dat Excel de afstanden optelt en mij een totaalbeeld geeft van het in totaal aantal gereden km. voor die dag?

Even een voorbeeld:

Ik vertrek van de werf in Rumbeke naar Roeselare: Hoe moet ik er nu voor zorgen dat Excel mij automatisch het aantal km geeft?

Hopelijk kan iemand mij helpen

Groeten

GTCG

je geeft iedere mogelijk verbinding een code en met vert.zoeken ga je de km ophalen.

steven

Hoi,

Je bent niet de eerste met dit soort vragen.
Ingewikkelde zoektabellen opzetten, die iedere keer weer moeten worden aangevuld of aangepast omdat je route weer anders is, of nog niet in je tabel voorkomt .......

De meest simpele is nog altijd:

- geef voor de bijna dagelijks voorkomende (en écht ook niet meer) vertrek en aankomst adressen een tabel met afstanden.
- in je auto: noteer 'gewoon' bij de ritten drie zaken: beginadres, eindadres en aantal kilometers en neem dit over in je model.
Het bespaart veel werk en bevredigt het meest ...... :p

Als je Microsoft MapPoint hebt lukt het misschien, zie hier bij Dick Kusleika voor code. Al denk ik wel dat dit beperkt is tot de VS, maar je weet nooit.

Wigi

En misschien met een webquery een en ander in Excel krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan