• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met ALS waarde 0, dan & VERT.ZOEKEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

annuhmiek

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2015
Hi,

Zie bijlage/plaatje. De linker twee tabellen geven de kosten aan per set van 3 en set van 4. In de tabellen "totale kosten..." heb ik al een formule gemaakt waarbij ik alleen de geslepen mm in hoef te vullen en de berekening wordt gemaakt.

Nu wil ik eigenlijk één tabel zoals de lichtgele tabel. Ik hoef dan alleen maar in te vullen of ik een set van 3 of 4 heb (in kolom S), vervolgens hoeveel mm ik geslepen heb (kolom T) en dat 'ie dan berekent wat het kost. Oh ja, als kolom S en T leeg zijn, moet er natuurlijk geen bedrag staan in kolom U, maar net als in regel 20, moet er wel een totaal opgeteld worden (liefst ook in cel U18).

Welke formule moet ik in kolom u invullen? Ik kwam tot
=(VERT.ZOEKEN(S3; B14:C16;2;WAAR))+G13+G14
Maar dan heb ik alleen de gegevens van A3:C9 en wordt er niet gerekend met A14:C18)... En daar is niet in verwerkt dat als kolom S en T leeg zijn, dat er geen kosten of €0,- staan in kolom U.

Snapt iemand mij en wie kan mij helpen met de formule voor kolom U?Excel vraag ALS.jpg

Bijlagen

• Excel vraag ALS.jpg
    Excel vraag ALS.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 67
Je maakt het jezelf een stuk makkelijker met een andere layout zoals in de bijlage.

Merk op dat ik in E3:G3 en kolom K gebruik heb gemaakt van aangepast nummerformaat 0,0" mm", hetgeen betekent dat je alleen het getal hoeft in te vullen en de " mm" er gratis bij krijgt.

Bijlagen

Wow! Ben 2 weken met vakantie geweest, maar nu ik dit lees, ben ik blij weer terug te zijn. En ik heb een antwoord!
Hartelijk dank voor de hulp!

Toch nog een vraag...

Nogmaals bedankt voor de hulp! Heb alleen toch nog een vraag... Er komen meer geslepen mm bij, dus meer info om mee te rekenen. Ik heb echt geprobeerd om zelf de formules aan te passen, maar krijg alleen maar foutmeldingen. Wie kan mij helpen de formule aan te passen naar de huidige gegevens (zie bijlage)? Dus niet meer alleen kolom E:G, maar E:J moet worden meegenomen in de formules.

Alvast bedankt.Bekijk bijlage Geslepen.xlsx

Zo snel! En ik zit te kijken naar de formule, maar ben blij dat ik het zelf niet aan heb gepast... Zou net de verkeerde dingen aangepast hebben.
Thanks!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan