• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp met automatisch invullen nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke253

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
76
Hallo allemaal.

Ik heb het volgende wat ik graag wil dat excel voor mij automatisch doet. Ik weet dat het een formule is maar ik weet niet welke. ben er al even mee bezig geweest op verschillende manieren maar ik krijg conflicten of hij doet niet helemaal wat ik van de formule wil.

in de linkerkolom wil ik dat excel automatisch een nummer plaats aan de hand van gegeven die ik in de overige kolommen invul.

in het tabblad instellingen heb ik de lijst neergezet met de nummer die ik in die linkerkolom wil krijgen. en ook welke kolom daarbij hoort. Het moet dus zo zijn dat als ik in een van de kolommen iets invul dat de linker kolom automatisch overspringt naar dat nummer.

Willen jullie mij uitleggen wat je hebt gedaan want daar leer ik juist van. En ook als er iets in het bestand veranderd en daardoor de koppeling beschadigd dat ik dit weer wel zelf kan herstellen.
 

Bijlagen

  • Opdracht lijst .xlsx
    50,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Kijk eens of dit de bedoeling is, de uitleg volgt dan daarna.
 
Bedankt Cobbe,

Het is hem bijna maar nog niet helemaal.
In de twee kolom moet niets komen te staan en de nummering klopt niet. Als je kijkt bij mevr Melcherts zou deze nummer 2 moeten krijgen en M van den bosch en M van der veldt een 1.
De nummering zoals in mijn excel voorbeeld klopt alleen heb ik dit handmatig ingevoerd en dit moet automatisch zijn
 
En waar zou ik uit moeten afleiden dat dat deze nummering moet zijn?

Ik heb nu de kolommen H : P als sleutel, de laatste datum bepaalt het nummer in kolom A en kolom B wordt aan de hand van dit nummer opgehaald uit Blad 2
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik waarschijnlijk nog een kolom erbij moeten maken als de klant net is aangemeld en voor de 1e keer gebeld wordt voor een afspraak voor offerte want dan krijgt deze een 1.

en de kolom waar jij dan je tekst hebt staan zou ik kunnen verbergen dus dan is dat ook geen probleem meer. Het zou nog makkelijker zijn als hij ergens achteraan staat.

Ik wil dit eventueel wel zelf doen maar helaas kunnen we elkaar niet persoonlijk spreken zodat je me er stap voor stap in kan begeleiden want dan zou ik dit ook niet meer vergeten
 
Heb een kolom tussengevoegd.

Kijk eens wat er nog anders moet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan