MrTinkertrain
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 sep 2005
Beste Excelexperts,
Ten behoeve van een wekelijkse dartcompetitie maak ik gebruik van een gratis proggie (Toernooiplanner).
Dit programma maakt gebruik van een Excel-sjabloon, wat een schema met poule-wedstrijden genereert.
In de bijlage heb ik een ingevuld schema toegevoegd.
In de cellen H23:H27 staan de behaalde punten per speler.
Deze punten worden bij elkaar opgeteld aan de hand van de uitslagen die daarboven worden ingevoerd.
In de cellen M23:U27 staan een aantal wedstrijdstatistieken, waaronder gewonnen wedstrijden en het legsaldo.
Wat ik nu graag zou willen, is een formule om per speler automatisch de eindstand in de poule te bepalen (nr 1,2,3,4 of 5).
Deze eindstand is namelijk bepalend of een speler daarna doorgaat naar een verliezers- dan wel winnaarsronde (de 1e 2 in een poule gaan naar de winnaarsronde, de overige spelers gaan naar de verliezersronde)
Om de eindstand in een poule te bepalen, wordt de volgende volgorde gehanteerd :
1. De behaalde punten
bij een gelijk aantal punten, is daarna het legsaldo bepalend.
Is het dan nog gelijk, dan telt het onderlinge resultaat
In het voorbeeld wat ik heb bijgevoegd, is :
Speler A nr 1 in de poule
Speler D nr 2 in de poule
Speler B nr 5 in de poule
Speler C en E hebben beide 4 punten
Op grond van het betere legsaldo wordt speler C nr 3 en speler E nr 4 in de poule
In de cellen I23:I27 zou ik dus graag een formule willen plaatsen die deze poulevolgorde automatisch zou kunnen bepalen (rekening houdend met de rangorde van de bovenstaande criteria)
Is er iemand die mij hiermee op weg zou kunnen helpen ?
Bij voorbaat dank
Bekijk bijlage Dartpoule.xls
Ten behoeve van een wekelijkse dartcompetitie maak ik gebruik van een gratis proggie (Toernooiplanner).
Dit programma maakt gebruik van een Excel-sjabloon, wat een schema met poule-wedstrijden genereert.
In de bijlage heb ik een ingevuld schema toegevoegd.
In de cellen H23:H27 staan de behaalde punten per speler.
Deze punten worden bij elkaar opgeteld aan de hand van de uitslagen die daarboven worden ingevoerd.
In de cellen M23:U27 staan een aantal wedstrijdstatistieken, waaronder gewonnen wedstrijden en het legsaldo.
Wat ik nu graag zou willen, is een formule om per speler automatisch de eindstand in de poule te bepalen (nr 1,2,3,4 of 5).
Deze eindstand is namelijk bepalend of een speler daarna doorgaat naar een verliezers- dan wel winnaarsronde (de 1e 2 in een poule gaan naar de winnaarsronde, de overige spelers gaan naar de verliezersronde)
Om de eindstand in een poule te bepalen, wordt de volgende volgorde gehanteerd :
1. De behaalde punten
bij een gelijk aantal punten, is daarna het legsaldo bepalend.
Is het dan nog gelijk, dan telt het onderlinge resultaat
In het voorbeeld wat ik heb bijgevoegd, is :
Speler A nr 1 in de poule
Speler D nr 2 in de poule
Speler B nr 5 in de poule
Speler C en E hebben beide 4 punten
Op grond van het betere legsaldo wordt speler C nr 3 en speler E nr 4 in de poule
In de cellen I23:I27 zou ik dus graag een formule willen plaatsen die deze poulevolgorde automatisch zou kunnen bepalen (rekening houdend met de rangorde van de bovenstaande criteria)
Is er iemand die mij hiermee op weg zou kunnen helpen ?
Bij voorbaat dank
Bekijk bijlage Dartpoule.xls