hulp met joomla layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

studiokevin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Hallo Allemaal,
Ik heb een layout ontworpen in photoshop maar nu moet hij gescript worden voor
joomla 1.6. Alleen kan ik dit (nog) niet. Wie zou me hierbij kunnen helpen?
Alvast bedankt.

Het bestand is hier te vinden.

Hallo,
Met dreamweaver is dat mogelijk.
al is dat wel een duur programma.

maar volgens mij is dat de enige manier.

MVG,
Highroller

Ik vermoed dat Photshop geen goed uitgangspunt is voor het maken van een theme voor Joomnla. Artisteer wordt vaak aangeraden voor dat doel. Als je iets van de grond af wilt opbouwen kun je daarvoor hier instructies vinden.

Hallo,
Met dreamweaver is dat mogelijk.
al is dat wel een duur programma.

maar volgens mij is dat de enige manier.
Het spijt me wel maar dat is onzin. Dreamweaver heeft niets met het maken van Joomla themes te maken, natuurlijk kun je wel een joomla theme maken met Dreamweaver maar het is verre van de enige mogelijkheid, het enige wat je echt nodig hebt is notepad o.i.d.

Laatst bewerkt:
Je kan met Photoshop de layout in slices met Css laten zetten.
Je brengt de slicen aan wat klik baar moet worden, je gaat naar "save voor web" en dan selecteer je .png. Klik op opslaan, dan onderaan krijg je extra opties kies daar web en images, dan advanced. Daar kan je CSS op geven, dan zet Photoshop alles in Css. Vanaf daar kan je verder met je Thema te maken.

Hoi kevin,
Ik heb je zip-je (zeg maar gerust; zip, want een psd van 14MB ;)) even bekeken. Als dit ontwerp toegepast moet worden op de bestaande site, komt het er op neer:
  • er is een achtergrondfiguur,
  • er is een menu,
  • er is een openingstijden-blaadje,
  • en er is ruimte voor de content van de pagina's.
Om daar nog dingen in te kunnen veranderen, lijkt met Photoshop meer dan voldoende: je kan er laagjes in maken, objecten binnen de laagjes verplaatsen, en partjes uitknippen. Verder is het een kwestie van css maken die in de Joomla-html-structuur past.

Nu kan je een heel nieuwe template van zero af aan gaan ontwerpen, maar je zou ook het bestaande template.css als basis kunnen nemen, en er een vervolg-stylesheet aan vast kunnen hangen. Daarin kan je:
  • met {display:none} wegknippen wat niet nodig is,
  • toevoegen wat je extra nodig hebt, en
  • overrulen wat anders moet.
Op deze manier kan de bestaande html-structuur gehandhaafd blijven, anders moet daar ook een nieuw template voor gemaakt worden. En vermoedelijk moeten er anders nog meer dingen gebeuren, als dat in de handleiding staat (zelf geen ervaring mee).

Om zo'n vervolg-stylesheet uit te vissen, kan je bv. gebruikmaken van de css-edit functie in de Firefox Developer Toolbar.

pap.jpg

Wel regelmatig opslaan in een kladblok-bestandje wat je hebt aangepast en wat alvast werkt, want bij het afsluiten van de browser is alles weg! ;)

Een volgende keer kan je dat bestandje gewoon weer inladen in het css-edit venster, om welgemoed verder te gaan (het zal even zweten worden, denk ik).

Als het af is, moet je alleen even uitzoeken hoe je dit in de <head> van de Joomla-pagina's moet aanroepen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter.

Je kan met Photoshop de layout in slices met Css laten zetten.
Je brengt de slicen aan wat klik baar moet worden, je gaat naar "save voor web" en dan selecteer je .png. Klik op opslaan, dan onderaan krijg je extra opties kies daar web en images, dan advanced. Daar kan je CSS op geven, dan zet Photoshop alles in Css. Vanaf daar kan je verder met je Thema te maken.

Ik weet helaas niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen in photoshop.
Bij mij mislukt het namelijk iedere keer. :(

Hoi kevin,
Ik heb je zip-je (zeg maar gerust; zip, want een psd van 14MB ;)) even bekeken. Als dit ontwerp toegepast moet worden op de bestaande site, komt het er op neer:
  • er is een achtergrondfiguur,
  • er is een menu,
  • er is een openingstijden-blaadje,
  • en er is ruimte voor de content van de pagina's.
Om daar nog dingen in te kunnen veranderen, lijkt met Photoshop meer dan voldoende: je kan er laagjes in maken, objecten binnen de laagjes verplaatsen, en partjes uitknippen. Verder is het een kwestie van css maken die in de Joomla-html-structuur past.

Nu kan je een heel nieuwe template van zero af aan gaan ontwerpen, maar je zou ook het bestaande template.css als basis kunnen nemen, en er een vervolg-stylesheet aan vast kunnen hangen. Daarin kan je:
  • met {display:none} wegknippen wat niet nodig is,
  • toevoegen wat je extra nodig hebt, en
  • overrulen wat anders moet.
Op deze manier kan de bestaande html-structuur gehandhaafd blijven, anders moet daar ook een nieuw template voor gemaakt worden. En vermoedelijk moeten er anders nog meer dingen gebeuren, als dat in de handleiding staat (zelf geen ervaring mee).

Om zo'n vervolg-stylesheet uit te vissen, kan je bv. gebruikmaken van de css-edit functie in de Firefox Developer Toolbar.

pap.jpg

Wel regelmatig opslaan in een kladblok-bestandje wat je hebt aangepast en wat alvast werkt, want bij het afsluiten van de browser is alles weg! ;)

Een volgende keer kan je dat bestandje gewoon weer inladen in het css-edit venster, om welgemoed verder te gaan (het zal even zweten worden, denk ik).

Als het af is, moet je alleen even uitzoeken hoe je dit in de <head> van de Joomla-pagina's moet aanroepen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter.

Heb even naar gekeken en ik denk dat ik hier wel aan uit moet komen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan