Hulp met keuze access-point

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lelt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lelt

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2008
Hallo allemaal,

Wij hebben hier sinds kort nieuw internet, maar boven geen goed signaal. Nou wilde ik een access-point kopen maar zag dat ik er nog een in de kast had staan: http://www.scribd.com/doc/3853954/Linksys-WAP54G-Manual

Is deze ook geschikt om te gebruiken bij 60mb internet van UPC? Ik weet dat het in ieder geval een access point is, maar heb geen idee of die inmiddels al verouderd is of dat ie wel genoeg snelheid heeft om hem bij 60mb internet van UPC te gebruiken. Ik gebruik het internet om gewoon te surfen en af en toe eens online te gamen.

Het lijkt mij niet handig om deze te gebruiken als signaalversterker.

Het is in feite slechts een Wi-Fi-zender, dus je moet alsnog kabels gaan trekken. Je kunt namelijk het proces niet omkeren en de zender als Wi-Fi-ontvanger gebruiken (helaas).
Tevens fungeert deze zender dan als subrouter i.c.m. de hoofdrouter, wat weer snelheidsverlies en verhoogde ping met zich meebrengt. Ik heb zelf ook een tijdje een hoofd- en subrouter gebruikt, het was sowieso niet praktisch.

Ik zou je willen aanraden om te kijken voor een repeater.

Laatst bewerkt:
Als je het toestel als access point gebruikt, heb je inderdaad een ethernet kabel nodig tussen de linksys en je router. En je kan die linksys ook als repeater instellen maar dat zou ik nu net proberen te vermijden omdat een repeater sowieso je snelheid halveert. En als het maar om te surfen en af en toe gamen betreft is dat meer dan voldoende. Je zou ook nog altijd eens kunnen zoeken of er een recente firmware voor die linksys beschikbaar is.
Wat is het merk en type van die UPC router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan