Hulp met kiezen.. voor game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchElite

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Lo iedereen..

Ik heb nu een computer van 7 jaar oud heeft tot nu toe alle spellen gedraaid maar hij is erg traag en wil de nieuwe spellen niet meer goed draaien dus wil graag een nieuwe (geen zin/tijd om te upgraden) :D Wil de computer graag gebruiken voor gamen en de dagelijkse dingen (email msn downloaden internetten) en wat office opdrachten (word, excel powerpoint)

Budget maakt niet heel veel uit onder de 1500 iig. :D
Had een acer aspire predator G7710 gezien zie link onderaan :) maar is het goedkoper of beter om zelf een pc te bouwen:o (laat het wel dan door iemand anders doen)
Ik heb alleen de computer nodig verder geen geluid toetsenbord muis of beeldscherm.
en wil gewoon een goede game pc..

Thx for help :thumb:

Acer link ---> http://www.acer.nl/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=0

Niet echt een super systeem, ik zou voor de nieuwe i7 gaan, met de nieuwe 5 serie videokaarten (nog niet bestelbaar), je zou ook voor de optie kunnen gaan die al werd aangeboden. Het intern geheugen van Geil vind ik persoonlijk niet zo super, ocz platium is beter. De antec ninehundred is mooi, maar de opvolger is nog mooier!

De harde schijven zou ik in RAID laten draaien, dat is sneller.. je zou ook nog een SSD erin kunnen plaatsen en daar je OS op zetten, je budget is er wel naar :D

Uiteindelijk ben ik hierop uitgekomen:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/42226 => voor 40 euro zetten ze het voor je in elkaar!

Dit intern geheugen is ook een mooie optie: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/92534#p-4-productid-076020

wel even belangrijk om te weten: ga je ook overclocken? Dan zou je er nog een processorkoeler bij kunnen doen van scythe mugan (2)

Laatst bewerkt:
excuus, khad niet gezien dat je er 2 in had staan..

Er zijn ook genoeg artikelen die erop wijzen dat raid wel sneller is, en ook wel goed te gebruiken.. laten we die discussie hier niet voeren :)

Voor de rest een leuk systeempje hoor ^^

Nog 1 bericht dan, ja RAID-0 is sneller, maar of dat de nadelen die bij RAID-0 komen kijken afweegt is de vraag. :p

Nog 1 bericht dan, ja RAID-0 is sneller, maar of dat de nadelen die bij RAID-0 komen kijken afweegt is de vraag. :p

Ach, draai zelf al lang RAID0 en is toch echt veel sneller en heb er nooit problemen mee ondervonden/

Ook via jou link dit gevonden:

Don’t get me wrong, there is a very substantial performance boost to be had from making use of a RAID 0 array, but having run real world tests using RAID 0, the gains seen on synthetic benchmarks don’t translate all that well into work taking less time. If I was building the ultimate gaming system then I’d use RAID 0 (you see performance gains here because the system is reading in a lot of data), but for a general purpose system, the downsides of RAID 0 outweigh the benefits.

Bron: http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=844&tag=rbxccnbzd1

En daar gaat dit topic toch over, over een GAME systeem.....

De SSD uit tythor zijn systeem zal veel meer snelheidswinst geven, dan raid.
Ik doe zelf niet aan raid. Zie sowieso het nut niet van wat kortere laadtijden. Maar de winst door de SSD is wel groot.
Besef wel dat 200 euro veel geld is.

Raid(0) is met name goed met grote bestanden. Dan heb je veel winst. Laat een consumentenpc nu toch meer kleine bestanden hebben en je begrijpt dat raid minder zinvol is, dan in een server.

Risico is als er iets mis gaat met je raid configuratie. Zover ik weet heb je dan grote kans alles kwijt te zijn.
Ook als er een harde schijf kapot gaat ben je al je data kwijt. Alleen als je maar 1 harde schijf hebt die kapot gaat, dan ben je ook alles kwijt. Bij 2 harde schijven is er alleen een 2x zo grote kans dat er 1 kapot gaat. Al blijft de kans klein.

Heey

(tijd geleden) was vergeten te kijken :rolleyes: Maar ik kreeg nu twee nieuwe systemen te zien maar zijn die systemen ook egt veel beter? ik zag dat er in die acer G7710 ook vloeistof koeling in zat dat zie ik volgens mij in die rijtjes van jullie niet in staan, of is waterkoeling eigenlijk overbodig:eek: (was niet van plan om te gaan overclocken te weinig verstand van)
Is de Acer zoiezo te duur voor zijn prestaties/onderdelen...? of maakt het eigenlijk weinig uit alleen de prijs dan??
Want krijg binnenkort extra geld en ben mijn eigen pc nu een beetje zat aan het worden 10min over opstarten vind ik net wat te veel... :evil:

Help me out!!! :o:thumb:

Stiekem even de voeding aangepast:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...234946]=1&product[213932]=1&product[213924]=1

Ja, deze computer is echt beter dan die acer. ;) Het is alleen wel zo dat hier geen toetsenbord/muis bij zit, wil je dat? Ik zal even op Windows 7 wachten (22 oktober), die is baas. Die kost zo'n 95 euro. Dit is het echter sowieso waard, vergeleken met de acer. De grootste verschillen zijn dat er hier een SSD schijf in zit, en de betere videokaarten zijn echt beter dan de GTX285.

Edit: Oh en over de koeling... de Scythe Mugen 2 koelt ontzéttend goed voor een air cooler. Daar komt ook nog bij dat 'ie sowieso een stuk goedkoper is dan liquid coolers. Deze koeler is echt prima voor deze setup. Ik zeg het voor de zekerheid nog een keer: Je moet wel even wachten totdat de processorkoeler past op dit moederbord. Het zal niet lang meer duren voordat ze rev. B uitbrengen van de Scythe Mugen 2.

Laatst bewerkt:
Heey

(tijd geleden) was vergeten te kijken :rolleyes: Maar ik kreeg nu twee nieuwe systemen te zien maar zijn die systemen ook egt veel beter? ik zag dat er in die acer G7710 ook vloeistof koeling in zat dat zie ik volgens mij in die rijtjes van jullie niet in staan, of is waterkoeling eigenlijk overbodig:eek: (was niet van plan om te gaan overclocken te weinig verstand van)
Natuurlijk is watercooling overbodig. Zelfs als je wilt overclocken is het bijna zinloos. (of je moet heel extreem gaan overclocken)
En zelfs als je een stille machine is het niet super handig.

Is de Acer zoiezo te duur voor zijn prestaties/onderdelen...? of maakt het eigenlijk weinig uit alleen de prijs dan??
Want krijg binnenkort extra geld en ben mijn eigen pc nu een beetje zat aan het worden 10min over opstarten vind ik net wat te veel... :evil:

Help me out!!! :o:thumb:
neem dan zeker de SSD. Bij wijze van met je ogen knipperen en de pc is opgestart. :P

De pc van Tythor heeft 2x een HD5850 (let op dat deze nog wat moeilijk te leveren is), deze presteert een stuk beter dan 1x een gtx285 (2x zo goed ongeveer)
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5850,2433-5.html

Helaas was Tythor assemblage en besturingssysteem vergeten. Ook was de processorkoeler niet compatible.
Ik heb het geheugen is goedkoper gemaakt en ook voor een goedkopere (en iets kleinere) SSD gekoezen

edit: En de voeding-aanpassing van tythor vind ik ook een goede keuze. Is wel 10 euro waard.
Dat levert dit systeem op:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...230034]=1&product[235982]=1&product[225947]=1

denk aan helpmij:
"Helpmij.nl koopt hardware bij: Vul als ordercommentaar "Code Helpmij" (zonder quotes) in en steun Helpmij!"

Laatst bewerkt:
Oh, ik wist niet dat hij 'm zelf niet kon bouwen :p
De processorkoeler is over ongeveer een week wel compatible, namelijk Scythe Mugen 2 rev B.

Weet ik ook niet, maar ik ga er altijd vanuit dat als iemand met een kant en klare pc komt, dat hij dan niet zelf kan bouwen.
Zelfbouwers hebben namelijk aan 1 ding een hekel en dat is aan kant-en-klaar pc's :D:p

En over de mugen rev b heb je gelijk. En aangezien je ook nog 1,5 week op W7 moet wachten, kan je ook op die koeler wachten. Als hij geluid niet belangrijk vind, dan kan hij zelfs zonder extra processorkoeler. De standaardkoeler is dan goed genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan