• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met lastige rekenformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

LennartRoest

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2016
Beste mensen,

Ik heb de volgende situatie: in de bijlage staat een bestand met nummers (kolom A), activiteitendatums en geschreven tijd door behandelaren (kolom D en E).

In kolom A staan veel dubbelingen, voor de analyse heb ik in kolom G de unieke nummers onder elkaar gezet. Mijn doel is om per uniek nummer in kolom G de som van de indirecte tijd te berekenen op basis van de volgende criteria:

- hij moet de indirecte tijd optellen TOT het moment dat er DIRECTE TIJD geschreven wordt door een hoofdbehandelaar.

Ik heb handmatig in het bestand een voorbeeld groen gekleurd. Voor nummer 25954 is er 150 minuten indirecte tijd geschreven totdat een hoofdbehandelaar directe tijd schreef.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, heel erg bedankt alvast!

Lennart

Bijlagen

hier een eenvoudige oplossing met een vba function: zie grijze cellen.
je kan hem zelf door trekken
waar om z'n groot bestand ? 50 regels is genoeg

als je het met een knop wil kan dat ook dan hoef je de formules niet door te trekken,
en bepaal jij wanneer het berekend moet worden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hier een eenvoudige oplossing met een vba function: zie grijze cellen.
je kan hem zelf door trekken
waar om z'n groot bestand ? 50 regels is genoeg

als je het met een knop wil kan dat ook dan hoef je de formules niet door te trekken,
en bepaal jij wanneer het berekend moet worden.

Sylvester dank je wel voor je antwoord. Ik heb wat steekproeven gedaan en zie bijv. bij nummer 28685 dat jouw antwoord op 105 komt, maar het zou 265 moeten zijn (som van regels 14347 tm 14352). Pas bij regel 14353 schrijft een hoofdbehandelaar directe tijd. Is het mogelijk in de code toe te voegen dat hij kijkt of de eerste geschreven directe tijd uit kolom C wordt geschreven door een hoofdbehandelaar?

Dank je wel !

Rechts bovenaan jouw topic kan je dat instellen ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan