Hulp met mijn internet raadsel!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

basschmidt

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Berichten
15
Beste allemaal,

Ik heb een probleem en ik kan het gewoon niet verklaren.
Ik heb een nieuwe laptop met 8.1 en heb problemen met draadloos internet.

De witte balkjes van het draadloos internet icoontje zijn gewoon goed, alsof ik gewoon internet heb. Als ik naar mijn browser ga, werkt het echter niet.
Als ik de router reset, doet het internet het ongeveer 1 à 2 uur goed! Maar een gegeven moment stopt het opeens!

Ik snap er echt heeeelemaal niks van want mijn iPad en andere laptop werken wel gewoon goed. En als ik thuis ben, heb ik totaal geen problemen met WiFi.

Ik weet dus niet waar het probleem ligt, bij mijn laptop of router of een combinatie van die twee?
Ik kan helaas niet op de router inloggen aangezien deze van een groep huizen is (park)

Heeft iemand misschien een idee?

Super bedankt alvast!

Bas
 
Even voor de duidelijkheid, dit gaat niet over mijn thuisnetwerk maar van mijn vakantiehuisje.

Merk router: TL-link
Netwerkkaart laptop: Qualcomm Atheros AR9485WB-EG
 
d0mzy, bedankt voor je reactie!
Ja, ik gebruik de laatste drivers dus dat zou goed moeten zijn.

Het is een glasvezel internet ben ik net achter gekomen, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
 
Bas,

Het heeft niets te maken met een glasvezelverbinding.
Ik kan je wel enkele suggesties geven, wat het probleem kan zijn. Maar, aangezien je in een vakantiepark zit, wordt dit moeilijker.

Zo zou je de channel van de router kunnen aanpassen om te kijken wat het effect is.
Echter moet je daarvoor de routerinstellingen in, die waarschijnlijk door het park beheerd zullen worden.

Een andere mogelijkheid is dat de router een 5GHz netwerk is.
Jouw netwerkkaart biedt een 2.4GHz band. Zie onderstaande link.
http://answers.microsoft.com/en-us/...-network/6293d491-9998-472a-85f7-281a5e923e69

Ik durf hier verder geen uitspraken over te doen, wellicht heeft een ander meer ervaringen hiermee.


Succes,


d0mzy
 
Zorg dat er geen apparatuur is met een vast IP-adres.

Dit is vaak een gevolg van IP-adressen welke dubbel uitgegeven zijn door de router of door ongeldige IP-adressen.
 
@gast0158, dat kan de TS toch niet regelen als het een vakantiepark betreft die een router heeft en gratis wifi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan