Hulp met nieuwe harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Hoi,

Ik wil mijn harde schijf, een Seagate baracuda van 500gb vervangen door twee nieuwe:

Een WD velociraptor 150gb waar ik windows en games en programma's op ga zetten, en een Seagate 1tb voor storage. Maar ik heb echt geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Op het moment zit de 500gb nog in mijn computer, met windows 7 64 bits erop geïnstalleerd (heb daar de aangeschafte dvd nog van). Moet ik die dan verwijderen? Wat is het slimst om te doen? Eerst alle drie de schijven aansluiten? Het fijnst zou zijn als iemand mij globaal, maar stap voor stap zou kunnen uitleggen hoe ik het best te werk kan gaan :thumb:

Het liefst begin ik met een lege schijf, dus alles zelf handmatig installeren. staat nu ook een hoop troep op :p

Makkelijkst is: Alle harde schijven eruit halen. Je nieuwe snelle raptor erin. Windows installeren. Na de Windows installatie (en update en driver installatie) de pc afsluiten.
Je overige 2 harde schijven aansluiten. Wel zorgen dat je boot vanaf je raptor door, als het niet automatisch goed gaat, even de boot volgorde aan te passen in je bios, of je bootmenu op te vragen (meestal F12) en dan de raptor selecteren (dit hoeft maar één keer).
Dan kan je op je gemak je bestanden die je wél wil houden van je oude 500gb harde schijf overzetten naar de nieuwe 1TB schijf.
Dan kun je je pc uitschakelen en je 500GB schijf eruit halen.
Nu kun je gewoon je spellen die je op je raptor wilt installeren, daarop installeren, en je data enzo op je seagate schijf zetten.

Zo'n soort uitleg? :P

Laatst bewerkt:
Perfect :p

Moet ik alleen niet eerst windows deïnstalleren? want windows mag toch maar op 1 pc geïnstalleerd staan?

Neh hoeft niet, je kan gewoon installeren op die nieuwe harde schijf en dan weer je oorspronkelijke key (van het stickertje) gebruiken. Die 'activatie' is meestal op basis van je moederbord meen ik me te herinneren. Anders even belletje plegen naar Microsoft en aangeven dat je harde schijf 'kapot' is en je een nieuwe hebt gekocht en daar weer je Windows op wilt zetten ;)
Maar dat betreft allemaal de activatie, waarschijnlijk kun je 'm sowieso gewoon eerst installeren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan