• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp met optellen reeks in excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandertoorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2020
Goedemiddag,

Ik zit met een probleempje waar ik echt niet uit kom.

voor de weekomzetten gebruiken wij een excel bestandje. Nu vergelijken wij altijd de omzetten met die van vorige jaar dezelfde week. De gegevens van vorig jaar zijn dan al duidelijk. Het probleem is als volgt :

Voorbeeld.
cellen A1:A10 omzet 2020 (deze zijn al gevuld met de omzet van vorig jaar )
cellen B1:B10 omzet 2021 (deze worden wekelijks aangevuld )

Nu telt hij alles van kolom A al bij elkaar op en kom je op het totaal. Van kolom B telt hij ook op maar dat is natuurlijk een veel kleiner getal ( wat wel wekelijks groter wordt ) dan A. Wat ik zou willen is dat bijvoorbeeld A1 pas meegeteld wordt als B1 gevuld is met een waarde. Nu hebben we nog een (hele)oude versie van excel namelijk 2003, en ik heb geen idee of dat daarbij zou kunnen. Ik heb als voorbeeld een foto bijgevoegd. Naamloos.png

alvast bedankt voor het antwoord.

groet van der toorn

hij heeft een ongeldige bijlage weer, kan dit kloppen ? Als er al een ander draadje is over het zelfde onderwerp hoor ik het graag dan verwijder ik deze

Is er geen functie Som.Als in E2k3? =SOM.ALS(C2:C13;">0";B2:B13)

Octafish mag ik jou hartelijk bedanken ? Het werk heb t even in een test werkblad getest en t werkt helemaal hoe ik zou willen ! Dank je wel

Ik lees op je bijgevoegde plaatje toch anders, en dan kom ik op:
Code:
=ALS(AANTAL(D3:D9)>0;SOM(C3:C9);150)

die 150 was maar een voorbeeld is namelijk de eerste waarde in kolom C het had net zo goed 250 of 321 etc kunnen zijn als dat de waarde in C was.

Dan heb je de vraag niet goed gesteld, maar goed je bent geholpen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan