Hulp met programaatje maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Hi :),

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb een excel documentje met verschillende gewichten met daarachter prijzen. Het gaat hierbij over bestelwagens die kunnen omgebouwd worden naar grijs kenteken maar hoe zwaarder deze wagen is, hoe duurder het wordt.

Ik heb het bestandje bijgevoegd, ik wilde er graag een programma van maken dat hij het automatisch uitrekend als je invoerd wat je wagen weegt.

Ik heb alleen geen idee hoe :( en het is opzich wel heel handig. Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen...

Ik hoor het wel ... alvast bedankt :thumb:

Bijlagen

Maak in je spreadsheet een kolom met de onderkant van de gewichtsklasse. Met de erste kolom die je nu hebt kun je niet rekeken. Dan kun je met onderstaande formule de prijzen berekenen.

=VLOOKUP(C34,$B$2:$F$32,2,TRUE)

Daarbij wijst C34 naar de cel waarin het gewicht van de auto van de klant staat. B2:F32 is de range waarin de eerder genoemde kolom en de prijzen staan. De kolom met de gewichten moet de eerste kolom zijn. 2 verwijst naar de kolom waaruit de prijs moet worden opgehaald. In dit geval is het dus een verwijzing naar het grijs tarief. Als je daar 3 van maakt komt het ondernemerstarief eruit etc.

Trouwens, VBA heb je hier niet nodig. Waarschijnlijk was er sneller antwoord geweest als je de vraag had gesteld op het excel forum onder software --> MS Office.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan