hulp met query / mysql /php

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste , voor een scholen groep maken we een soort van een lesoverzicht voor leerkrachten.

nu willen we de leerkrachten enkele de gegevens laten zien die ze nodig hebben dit aan de hand van PersNr dit staat in de tabel Lesmomenten en pers

tabel:Lesmomenten
ExtraCurNr,CurNr,Begindatum,EindDatum,SorteerCode,Beginuur,Lokaal,CurNaamNr,Eenheid,PraktijkNaam,BunndleCode,Deleted,Groep,SubGroep,PerNr,Familienaam,Voornaam
gefilterde query (gevens dat men moet zien)

SELECT Begindatum,EindDatum,BeginUur,EindUur,PraktijkNaam FROM lesmomenten

tabel: pers
Persnr,Familienaam,Voornaam,Adres,Woonplaats,telefoon,Email,Geboortedatum,gebruikersnaam

ik had gedacht om de gebruikers te laten in loggen met voornaam.familienaam en als id hun Persnr te selecteren is het dan mogelijk een een query te laten lopen dat hun Lesmoment gegevens toont ?

het is misschien wat onduidelijk maar dit is zowat de simpelste uitleg dat ik kan bedenken

ik snap het niet helemaal maar als je ze wilt laten inloggen zal ik een mmorpg software gebruiken

een login hebben wij al login.jpg wj gebruiken php maar we zouden de lesmoment gegevens willen zijn van de bepaalde leerkracht nu ziet hij / zij alle lesmomenten deze zouden moeten gefilterd worden

bv leerkracht informatica ziet lessen van informatica
leerkracht Spaans ziet lessen spaan

[PerNr]=IDLogin zou op deze manier de users willen laten inloggen en dat zo de gegevens worden geselecteerd

dan moet je zijn account zo maken dat hij alleen zijn eigen kan zien dus niet dat het echt een systeem is wat iedereen ziet maar alleen de persoon van spaans zijn eigen systeem heeft en ook alleen de persoon van engels een eigen systeem heeft

je moet een where statement maken waarin personeels nummer inzit dus zoiets

PHP:
$sql="SELECT * FROM databasenaam WHERE Persnr ='" . (int) $personeelNummer . "' ";

Je zou het personeelnummer in een $_SESSION moeten zetten bij het moment van inloggen.

Succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan