Hulp met school-opdrachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barriie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Hoi,

Ik ben een 1ste jaars student aan de opleiding Elektrotechniek. Ik heb wat moeite met Java en ben daar nu extra opdrachten voor aan het doen. Maar bij deze opdracht loop ik vast. Ik ben hier nu al 2 dagen mee bezig en het wil me niet lukken. Ik heb vrijdag pas weer programmeren en zolang kan ik eerlijk gezegd niet wachten. Ik hoop dat ik de vraag goed formuleer en het duidelijk uitleg. Hebben jullie tips hoor ik die natuurlijk graag.

Vraag :

Bij deze opdracht is het de bedoeling om van 5 Planeten de info in het console te krijgen d.m.v 1 Println.

Dit heb ik nu:

[JS]
public class planets {

String Naam;
int Massa;
int Afstandzon;
boolean Leven;
int Manen;
String levenMogelijk;

public planets(String n, int m, int a, boolean l, int ma){
Naam = n;
Massa = m;
Afstandzon = a;
Leven = l;
Manen = ma;
}

public void showInfo(){
if (Leven = true ){
levenMogelijk = "Ja";
}

if (Leven = false){
levenMogelijk = "Nee";
}

System.out.println("Naam: " + Naam + " Massa: "+ Massa + " Afstand tot de zon is: " + Afstandzon
+ " Is er leven mogelijk? " + levenMogelijk + " Hoeveel manen heeft deze planeet? " + Manen);
}

}
[/JS]

In mijn main:

[JS]
public class main {

public static void main(String[] args) {

planets planet0, planet1, planet2, planet3, planet4;

planet0 = new planets("Venus", 300, 4, false, 5);
planet1 = new planets("Mars", 250, 3, false, 4);
planet2 = new planets("Pluto", 200, 2, true, 3);
planet3 = new planets("Jupiter", 15, 1, true, 2);
planet4 = new planets("Saturnus", 100, 6, false, 1);

planet0.showInfo();
planet1.showInfo();
planet2.showInfo();
planet3.showInfo();
planet4.showInfo();

}
}
[/JS]

Alles doet het alleen bij Leven zegt hij over Ja

Naam: Venus Massa: 300 Afstand tot de zon is: 4 Is er leven mogelijk? Ja Hoeveel manen heeft deze planeet? 5
Naam: Mars Massa: 250 Afstand tot de zon is: 3 Is er leven mogelijk? Ja Hoeveel manen heeft deze planeet? 4
Naam: Pluto Massa: 200 Afstand tot de zon is: 2 Is er leven mogelijk? Ja Hoeveel manen heeft deze planeet? 3
Naam: Jupiter Massa: 15 Afstand tot de zon is: 1 Is er leven mogelijk? Ja Hoeveel manen heeft deze planeet? 2
Naam: Saturnus Massa: 100 Afstand tot de zon is: 6 Is er leven mogelijk? Ja Hoeveel manen heeft deze planeet? 1

Ik heb veel geprobeerd maar het is niet me niet gelukt. Ik heb de code zo overzichtelijk mogelijk proberen te houden voor jullie

"==" staat voor het controleren van een statement en bij = wordt er een waarde aan gegeven. er moet dus altijd "==" in een if statement staan

Wow, daar had ik niet eens bij stil gestaan. Uren aan kwijt geweest, die fout ga ik niet nog eens maken. Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan