Hulp met scroll bar

Status
Niet open voor verdere reacties.

SWSpeedpics

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hallo mesnen van het HELPMIJ forum,

mijn naam is Stefan en ik ben pas geleden begonnen met het maken van een eigen site.

Na heel wat uurtjes stoeien is het me gelukt om wat leuks in elkaar te zetten, ik heb nu een scripje gevondne op het net waarmee ik een leuke dia slide show krijg tezien maar hier door krijg ik een vervelende scrollbar onderin me frame

http://www.swspeedpics.nl

graag zou ik willen weten hoe ik deze weg krijg.

alvast bedankt

Hai!

Ik kan het niet met zekerheid zeggen aangezien ik niet in je pagina kan 'klooien' maar in de code vind je het volgende stukje tekst:

-----------------------------------------------
var scrollerwidth=600

var scrollerheight=400

var translayerszone=10

var slidefont="Arial"
var slidefontcolor="blue"
var slidefontsize="2"
-----------------------------------------------

Dit zijn variabele waarden en zou je denk ik moeten kunnen aanpassen, dus probeer eens de scrollerwidth te veranderen (bijvoorbeeld halveren = 300). Of dit verdere negatieve consequenties heeft voor je pagina kan ik dus niet met zekerheid zeggen maar kom je vanzelf achter ;)

Succes :thumb:

ik heb het net angepast maar dat is het niet,

dat is alleen hoe groot het script wordt,

maar is het niet mogelijk om het frame waar het script ingeladen wordt vast te zetten zodat er nooit een scrollbar in komt??

ps: bedankt voor de snelle reactie

Probeer eens of je in het css gedeelte wat kunt doen.
Zie o.a. deze discussiedraad, waar het er toevallig juist om ging om wél een scrollbar te hebben.

Kijk dus wat er gebeurt als je het css gedeelte vervangt door:

Code:
<style type="text/css">
<!--
body {
	background-color: #000;
	margin-left: 0px;
	margin-top: 0px;
	margin-right: 0px;
	margin-bottom: 0px;
[b]	overflow: hidden;[/b]
}
-->
</style></head>

Geen garanties, natuurlijk, maar kijk maar of het wat oplevert.

Succes,

Tijs.

Heb de overflow op hidden gezet maar nog steeds blijft de scrollbar er staan,

maar ik zelf denk dat het script zo breed is dat hij hem daarom aanpast.

ik wil wel dit script blijven houden op deze groote en anders eventueel een andere oplossing voor een strakke slideshow (for dummies).

alvast bedankt

kidokie,

maar t moet ergens in die code (vrij makkelijk) aan te passen zijn denk ik toch?!

kidokie,

maar t moet ergens in die code (vrij makkelijk) aan te passen zijn denk ik toch?!

Ben ik wel met Ron eens, eerlijk gezegd, maar ja, die code is ook zo uitgebreid met allerlei berekeningen....

Evengoed succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan