Hulp met WIFI connectie... en adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdee

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
52
Ik heb een probleempje met mijn netwerkadapter (of misschien iets anders).
Ik heb een notebook ASUS N61Jv serie en mijn wifi netwerkadapter heet Atheros AR9285Wireless Network Adapter.

Zoals gewoonlijk zie je rechtonderin alle wifi connecties en de bekende 5 streepjes. Een aantal weken terug had ik na het inklappen van de laptop en het opnieuw openen, ineens geen wifi connecties meer. Met andere woorden, door de 5 streepjes staat een dikke rode streep. Maar meestal was het na opnieuw opstarten (of aantal keer) weer in orde en kon ik weer internetten.

Op moment ben ik in het buitenland en sinds gisteren blijf ik de vijf streepjes met een rode streep krijgen en zie ik: geen internetverbindingen beschikbaar. Bij het probleem oplossen door Windows 7, krijg ik de melding dat het stuurprogramma bij gewerkt dient te worden. Dat heb ik vandaag gedaan, maar de drivers waren al up to date. Ik heb de wifi adapter verwijdert, opnieuw geinstalleerd.. maar niets helpt.
Ik gebruik nu een ethernetkabel van het hotel en daarmee heb ik wel internet.
Ik heb via forums iets van een Wireless Zero Config-actie geprobeert, maar helaas geen geluk.

Ook een systemherstel geprobeert, geen geluk.
Backup kan niet, want ik heb geen restorepoint...en geen recovery dvd bij me.

Blijkbaar ligt het probleem ergens anders.. maar wat nu?

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Gr. Debbie
 
Laatst bewerkt:
Beste Debbie,

Het hoeft niet alleen maar aan je laptop te liggen..
Het kan ook je internet kastje zijn waar iets mee aan de hand is.
En over welke laptop gaat het ?



Mvg Mikevdkooij
 
Hoi Mike,

Dank voor je reactie.
Ik heb een asus notebook N61jv serie ( staat ook in mijn eerste bericht:p)

Hoe bedoel je mijn internetkastje aangezien ik alleen gebruik maak
Van Wifi connecties van de hotels waar ik verblijf op moment.

Gr. Debbie
 
haha nee, dat bordje ken ik heel goed.
Maar door dat schuifje voor radioactiviteit kan ik zien dat hij geen verbindingen ziet (in scherm krijg je twee icoontjes die donkerblauw worden als ze actief zijn.. en alleen bluetooth icoontje wordt donkerblauw. Op moment dat het werkte waren ze beide donkerblauw).

Maar bedankt voor de tip!

Ik begin te denken dat het een hardwareprobleempje is.
 
waarschijnlijk...

is het de antenne die verwerkt is in het scherm... iemand wees mij daarop.. ga het maar eens uit laten zoeken bij de leverancier (lang leve de garantie)..

tenzij iemand anders nog een optie heeft natuurlijk;p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan