HULP ! Msconfig via snelkoppeling !

Status
Niet open voor verdere reacties.

iNtex

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
23
Hallo,

Hier mijn vraag :

Hoe kan ik bijvoorbeeld msconfig openen via een snelkoppeling ?, dus niet via uitvoeren

Alvast bedankt !

( P.s Weet iemand trouwens wat de cmd is van kladblok ?, dus zoals mspaint de cmd is van paint )

Danku ! :love:
 
ik heb het maar verplaatst naar xp ....weet niet of dat je besturingsysteem is ?
maar member chat is het zeker niet.
 
Kijk in je Windows map.
Ga dan naar System32.
Zoek het bestand "msconfig" op.
Klik met je rechtermuisknop op het bestand.
Vervolgens op "Snelkoppeling maken".
Er komt dan de melding dat in die map geen snelkoppeling kan worden gemaakt en er wordt gevraagd of je de snelkoppeling op het bureaublad wilt plaatsen.
Klik hier op "ja" en klaar ben je! :)


Het antwoord op je andere vraag:
Open CMD en typ "notepad" (zonder aanhalingstekens) in. Dan start kladblok zich! :).
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik vergat de juiste rubriek aan te klikken,

Mijn besturingssysteem is windows XP

Oh, en ik vergat te zeggen dat het een computer is waar ik niet op e lokale vaste schijven kan komen, dus ik heb enkel mijn docucemnten en de hele "nieuw" reeks ( Bijv. nieuwe map maken of nieuwe nselkoppeling etc etc )

toch bedankt, ik ben nu wel een stuk verder !

Groetjes
 
Ik heb even een snelkoppeling gemaakt. Hij zit in een .zip bestand omdat ik hem anders niet kon uploaden.
Hoop dat het werkt! :).
 

Bijlagen

  • msconfigsnelkoppeling.zip
    612 bytes · Weergaven: 43
Hallo bedankt voor de moeite,

Maar dan zegt hij dat Bladeren.. met zo'n lampje heen en weer draaiend..
Anders nog een oplossing ?

Groetjes:thumb:
 
Als ik het goed begrijp kan je ook niets intypen bij "uitvoeren"?

Groetjes :).
 
Nee, helaas niet..

En vaak als dat niet wil lukt het wel eens met snelkoppelingen, maar daar werkt msconfig niet mee en ik wil dit op een computer doen met beperkte rechten vandaar dat ik niet in de harde schijf kan komen, en ook niets kan ""uitvoeren"
 
Hmm.. lastig gevalletje.
Misschien kan je het wachtwoord van de administrator resetten?
(op het forum staat hoe je dat kan doen).
't is wel op eigen risico natuurlijk ;)
 
als je windows xp hebt log dan eens in via de veilige modus.
dus tijdens opstarten regelmatig op de F8 toetst drukken dan kun je kiezen wat je wilt doen.
Heb je tijdens de installatie wel een administrator wachtwoord ingegeven....zo nee log dan in met een administrator account......
ook via de F8.

heb je xp PRO dan doe eens ctrl alt del del en log dan in als administrator.
 
Hallo,

Maar het nadeel is, iemand anders is beheerder in het netwerk en ik heb geen inloggegevens van het administrator account, dus ik blijf en zal altijd beperkte rechten hebben..

Dus ik moet het anders zien oip te lossen.

Iemand nog suggesties ?

Groetjes :thumb:
 
dan log je in via de veilige modus en kiest voor de optie
laatst bekende werkende configuratie
 
Hallo,

het hele netwerk heeft een beveiligd netwerk, ( toch zijn sommige punten heel zwak in de beveiliging ) en dat is altijd zo geweest, dus dat zal het zeker niet verhelpen..

groetjes
 
Dan zit er niks anders op dan naar de netwerk beheerder te gaan en die het laten herstellen.
een netwerk voorzien van een nieuw wachtwoord door een gebruiker kan niet.....
 
Leuke vragen stel je, enkele antwoorden heb ik ook.

Snelkoppeling naar msconfig.exe: Rechtsklik op je Bureaublad, kies Nieuw -> Snelkoppeling.
Geef in als aan te roepen programma: %windir%\PCHealth\HelpCtr\Binaries\msconfig.exe
Noem de snelkoppeling bijv. Msconfig of iets dergelijks.
NB: Iets aanpassen via msconfig mag alleen als je Administrator rechten op de lokale computer hebt.

M.b.t. Kladblok: Via Uitvoeren heet die notepad.exe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan