hulp na installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Berichten
220
Hallo Helpmedewerkers,

Na een nieuwe installatie kom ik de nodige problemen tegen, waar ik zelf niet uit kom. Ik zal ze gemakshalve puntsgewijs stellen:
Het betreft de Acer Ferrari laptop inclusief restore cd.

1. Net alles opnieuw geinstalleerd krijg ik steeds bij het opstarten de melding dat de scandisk uitgevoerd moet worden! Deze melding staat er na afloop: Windows heeft beschadigde clusters in bestand \RECYCLED|NPROTECT|00012623. c ab met naam (nuLL) vervangen.


1. als ik bij de Acer updates kijk zie ik dat mijn bios versie lager is dan die er op de site staat voor de Acer 3000. Is het nodig die te upgraden? Ik krijg namelijk bij het downloaden te zien: winflash version: download the attach file. Please put wph file into winflash utility to flash bios. Ik ben teveel leek om te weten hoe ik dit moet doen, daarom mijn vraag of het zinnig is en zo ja waarvoor en hoe ik dat dan moet doen……..

2. welke drivers moet ik nog meer, na een schone installatie, opnieuw downloaden?

3. in de bijlage is te zien wat hij na een schone installatie allemaal opstart. Welke kunnen uitgevinkt?

4. Nog een melding die bij elke opstart verschijnt: draadloze netwerken gevonden. Dat is wel handig om te weten, maar ik gebruik het niet omdat ik via de kabel verbonden ben, en wil die terugkomende melding niet iedere keer moeten uitvinken.

Omdat ook regelmatig meerdere programma's vastlopen heb ik het idee dat de hardware een beetje achter de software aanloopt. Zo ongeveer.
Wie is zo lief mee te denken en weet raad?
Bij voorbaat meer dan dank.
Groetjes
Babette
 
Een schone installatie via de restore cd's of via een xp cd.
normaal gesproken als je de orginele recovery cd gebruikt dan staat alles weer zoals jij het kreeg bij aanschaf.
Ik ga er vanuit dat het toen wel goed werkte.
dus vertel het maar eens hoe je xp erop gezet hebt.
 
ik heb alleen maar een restore cd, niet ook nog een aparte XP versie.
Alles geinstalleerd en daarna begon het......
 
Hmmmm.
Toch wel de computer laten opstarten vanaf de cd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan