Hulpnodig2
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2006
Hallo, ik heb een probleem. Ik wil een nieuwe computer of laptop kopen. Ik ben echter ernstig aan het twijfelen... Ik wil een computer/laptop kopen waar ik de nieuwste spellen op kan spelen en die een tijd (1-2 jaar) meegaat, budget doet er niet toe (tot op zekere hoogte natuurlijk). Maar nu vraag ik me af of het niet goedkoper is/even duur is om 2 vaste computers te kopen in plaats van 1 laptop (allen met exact dezelfde prestaties) aangezien een laptop gewoon veel duurder is en je bijvoorbeeld niet de grafische kaart ervan kan vervangen. Ik weet dat een laptop handig is, maar dat probleem is opgelost bij het kopen van 2 vaste computers, maar is mijn bewering van hierboven ongeveer waar?
Dan heb ik nog een vraag. Als ik de nieuwste spellen wil spelen moet ik toch bij aankoop van een computer/laptop letten op de grafische kaart en of het geheugen daarvan gesplitt (niet gedeeld) is? Ik zie echter zoveel grafische kaarten: ik zal er een aantal noemen, misschien kunnen jullie ze ordenen van beste naar slechste?:
ATI Radeon X200
ATI Radeon X600
ATI Radeon X800
ATI Radeon X1300
ATI Radeon X1600
ATI Radeon X1700
ATI Radeon X1800
ATI Radeon X1900
ATI Radeon X1950
Nvidia G7300GS
Nvidia G6100
Nvidia G6200
NFORCE 430
Nog suggesties van goede kaarten?
Is Geforce beter voor het spelen van spellen dan ATI?
Ik snap ook niet dat er zoveel prijsverschil zit tussen compueters met dezelde grafische kaart... waarin zit het verschil dan en wat heb je aan dat verschil?
Als laatste dan: zijn er computers te koop van, ik noem maar wat, Acer, Compaq, HP etc. die een zeer goede gragfische kaart bevatten of zul je die er zelf in moeten doen?
Alvast bedankt!
Tom
Dan heb ik nog een vraag. Als ik de nieuwste spellen wil spelen moet ik toch bij aankoop van een computer/laptop letten op de grafische kaart en of het geheugen daarvan gesplitt (niet gedeeld) is? Ik zie echter zoveel grafische kaarten: ik zal er een aantal noemen, misschien kunnen jullie ze ordenen van beste naar slechste?:
ATI Radeon X200
ATI Radeon X600
ATI Radeon X800
ATI Radeon X1300
ATI Radeon X1600
ATI Radeon X1700
ATI Radeon X1800
ATI Radeon X1900
ATI Radeon X1950
Nvidia G7300GS
Nvidia G6100
Nvidia G6200
NFORCE 430
Nog suggesties van goede kaarten?
Is Geforce beter voor het spelen van spellen dan ATI?
Ik snap ook niet dat er zoveel prijsverschil zit tussen compueters met dezelde grafische kaart... waarin zit het verschil dan en wat heb je aan dat verschil?
Als laatste dan: zijn er computers te koop van, ik noem maar wat, Acer, Compaq, HP etc. die een zeer goede gragfische kaart bevatten of zul je die er zelf in moeten doen?
Alvast bedankt!
Tom