Hulp nodig bij aanpassen van macro (voorraad)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickverhagen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Kan iemand voor mij dit onderstaande macro veranderen zodat ik:

- continu barcodes kan inscannen. Met dit script verdwijnt na het ingeven van de "aantalen" het popup venster. Na het invullen van het aantal moet er weer de melding "geef barcode in" verschijnen.

- De cursor moet na het inscannen van de barcode naar de gevonden waarde verspringen. Op dit moment gebeurd er niets.

Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen. Alvast bedank!

Gr Rick

Code:
Sub voorraad()
Dim barcode As String, wijzig As Integer, i As Long
barcode = InputBox("Geef de barcode in")
wijzig = InputBox("Wat is de wijziging in de voorraad? Bv. +2, -3, -1, ...")
If WorksheetFunction.CountIf(Range("B:B"), barcode) = 0 Then
    Range("M65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = wijzig
    Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = barcode
Else
    For i = 2 To Range("B65536").End(xlUp).Row
        If Range("B" & i) = barcode Then Range("M" & i) = Range("M" & i) + wijzig
    Next
End If
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
rickverhagen,

Kijk of je hier wat van kan gebruiken, hij moet dus wel de opdracht krijgen om te zoeken.

Code:
Sub voorraad()
  on error resume next
  barcode = InputBox("Barcode")
  do until barcode=""
    wijzig = InputBox("Wijziging in de voorraad? Bv. +2, -3, -1, ...")
    columns(2).find(barcode).offset(,11)=wijzig
    if err.number >0 Then
      with Range("B65536").End(xlUp)
        .Offset(1) = barcode
        .Offset(1,11)=wijzig
      end with
      err.clear
    end if
    barcode = InputBox("Barcode")
  loop
End Sub

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie!

Alleen werkt het helaas nog steeds niet helemaal 100%.
Misschien had ik moeten vermelden dat ik geen nieuwe artikelcodes hoef in te voeren, maar alleen hoef op te zoeken en dan het aantal invoeren.

In kolom B staan de artikelcodes en in H moeten de aantallen worden ingevuld. Meer niet.

Bovenstaande macro werkt wel goed wanneer je nieuwe artikelen via barcodes wil invoeren.

Ik hoop dat je nog het één en ander kan veranderen. Is het mogelijk dat na het scannen van de barcode de cursor naar het overeenkomende veld springt??
Alvast bedankt!

Rick

Laatst bewerkt:
Vorige suggestie aangepast.

Is het mogelijk dat na het scannen van de barcode de cursor naar het overeenkomende veld springt??
Dat lijkt me weinig met automatisering van doen te hebben: of je automatiseert (met VBA), of je voert met de hand in; niet beide.

Vorige suggestie aangepast.

Dat lijkt me weinig met automatisering van doen te hebben: of je automatiseert (met VBA), of je voert met de hand in; niet beide.

Het gaat mij er puur om dat je "ziet" dat de barcode gevonden wordt en het "aantal" in H veranderd wordt. Is dit mogelijk? Verder werkt de macro perfect en ben ik je dankbaar voor je hulp.

p.s. hoe krijg ik de waardes bij elkaar opgeteld. Nu worden de waardes overschreven als je 2x dezelfde barcode scant?

Gr Rick,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan