Hulp nodig bij aanschaf nieuwe game pc rond 800 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter jzaat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jzaat

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Omdat mij een oude pc (een medion md8830) me te langzaam wordt ga ik een nieuwe pc kopen. Om het bedrag daarvoor bij elkaar te krijgen verkoop ik mijn oude pc, dus mijn eerste vraag was hoeveel kan ik daar ongeveer voor krijgen? Daarnaast wil ik dus een nieuwe game pc aanschaffen van ongeveer 800 euro ik zat te denken aan een combo van deze 2 systemen:
het game systeem op deze pagina:
http://tweakers.net/reviews/2035/3/...februari-2011-game-en-highendgamesysteem.html
en dit high end systeem:
http://tweakers.net/reviews/2035/4/...e-editie-maart-2011-high-end-gamesysteem.html
Ik heb geen monitor of andere randapparatuur nodig. Ik wil mn pc vooral gebruiken voor gamen en internetten, ook snel multitasken zou fijn zijn. Suggesties voor andere onderdelen zijn ook welkom. Ik ga de computer zelf bouwen of laten bouwen dus geen kant en klaar systemen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je al eens hier rondgekeken komen volgens mij genoeg configuraties langs in jouw prijsklasse ik zou mijn oog op en Intel systeem laten vallen;)
Zoals deze bv.

Laatst bewerkt:
alles werkt prima behalve draad internet ingang maar er zit een nieuwe aansluiting in heb hem alleen nog niet goed aangesloten. 75 euro lijkt mij vrij weinig maar ik zal je bod onthouden. Misschien geef ik hem wel aan mn broertje als ik er zo weinig voor krijg

Hoi,

Heb je al eens hier rondgekeken komen volgens mij genoeg configuraties langs in jouw prijsklasse ik zou mijn oog op en Intel systeem laten vallen;)
Zoals deze bv.

Die jij geeft is met monitor, tobo, muis oftwel een stuk goedkoper dan het systeem wat ik zoek. Verder is 1tb geheugen meer dan genoeg of er zou eventueel een ssd in moeten. En ik zou het dus graag gebaseerd zien op de bbg van www.tweakers.net aangezien dat wel een redelijk te vertrouwen site is als het op dit soort dingen aankomt. Elk systeem is weer anders dus graag wat persoonlijke hulp

ik wil echt het max halen uit de 800 euro dus liefst net iets erboven

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gebruik maken van de knop"bericht aanpassen"als je nog iets wilt toevoegen;)

Laatst bewerkt:
@Modag bedankt voor het doorverwijzen.
@jzaat Mijn systeem is inderdaad wat goedkoop, maar als je er een i7-2600 inzet, met een nvidia gtx 480 kom je toch op een goede prijs met een heel goed systeem. En ik zou gaan voor op z'n minste 550 watt, als je op zeker wilt spelen. (en misschien ook nog wel een fancase)

Laatst bewerkt:
Een GTX 480 gaat te ver over het budget kom je op 900 euro uit. Ligt er aan of hij windows 7 wil of niet.

met 800 euro ga jij geen I7 2600 en een gtx480 kopen dan heb je meer nodig
verder heb je een I7 2600 niet nodig om games op max te kunnen draaien dat lukt al met een I5 2500

met 800 euro ga jij geen I7 2600 en een gtx480 kopen dan heb je meer nodig
verder heb je een I7 2600 niet nodig om games op max te kunnen draaien dat lukt al met een I5 2500
Je hebt gelijk, dan misschien meer zoiets: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[364046]=1 ? De gtx480 heb je wel degelijk nodig om games nu en in de toekomst mooi, goed en snel te laten draaien.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de hulp alvast ik ga eens even de opties doornemen. En als je mn verhaaltje nauwkeurig leest staat er inderdaad dat ik er ook op ga gamen ;) vooral cod alle versies civ fifa gta

edit: ben er nog niet echt uit of ik windows erbij doe heb misschien nog wel iets ergens liggen

Laatst bewerkt:
die voeding is vragen om problemen

OCZ Fatal1ty 550watts zou een betere keuzen zijn

maar 550watts blijft mager voor dat systeem

verder zit hier ook geen assemblage kosten bij die er tog wel bij komen

en waarom 8GB?
4GB is ruim genoeg games zullen niet meer verbruiken

Laatst bewerkt:
tis niet mijn wens...
ik geef alleen advies

en op het moment zit je heel dik boven het budget >.>

op dit moment is er wel weer een wat betere prijs/kwaliteit/energieverbruik verhouding videokaart dan de GTX480. Die kaart zuipt stroom, en zet het om in warmte.
Kies voor een kwaliteits merk voeding als ocz, coolermaster, corsair ...

Oke die i5 2500 lijkt iedereen dus aan te raden? Ik zou graag ook de redenatie horen achter bepaalde onderdelen zodat ik een goede afweging kan maken nogmaals bedankt

Hallo,

Ik heb nog eventjes het mandje aangepast, betere videokaart iets slechtere processor, maar deze is goed genoeg voor het gamen ;) http://azerty.nl/winkelmandje/winke...235982]=1&product[364212]=1&product[364972]=1 Eventueel kan de HD 6970 vervangen worden door een GTX570, alleen is die minder energiezuinig, en in sommige games beter.

De i5 2500 is een van de beste processoren. De HD6970 is ook een van de 5 beste grafische kaarten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan