Hallo,
Ik heb een database met daarin gegevens. Deze gegevens worden gekopierd naar excel.
Dit werkt allemaal. Door een andere layout wil ik de kolommen met data in de sql database verplaatsen naar andere cellen.
Nu komen de data achter elkaar te staan maar ik wil dat bijvoorbeeld 1 kolom op sheet1.Cells(1,1) komt te staan en kolom 2 op sheet1.Cells(10,10).
Dit moet ik doen met een Recordset alleen dit lukt me niet. Ik denk dat ik de data van sql moet kopieren naar een objrecordset die je dan weer gelijkstelt aan een cell.
Het stukje code zoals ie nou is:
'Copy data from SQL to variables
Set rstRecordset = New ADODB.Recordset
Set rstRecordset.ActiveConnection = cnn
rstRecordset.Open cmd
'Display data from SQL in Excelsheet
With ThisWorkbook.Sheets("Production_report")
With .Cells(16, 2)
'.CurrentRegion.Clear
Sheet4.Range("B16:K999") = ""
numberOfRows = .CopyFromRecordset(rstRecordset)
End With
End With
Zou iemand mij kunnen helpen want ik weet niet wat voor code ik moet gebruiken
Bedankt!
Vriendelijke groet,
Sandor
Ik heb een database met daarin gegevens. Deze gegevens worden gekopierd naar excel.
Dit werkt allemaal. Door een andere layout wil ik de kolommen met data in de sql database verplaatsen naar andere cellen.
Nu komen de data achter elkaar te staan maar ik wil dat bijvoorbeeld 1 kolom op sheet1.Cells(1,1) komt te staan en kolom 2 op sheet1.Cells(10,10).
Dit moet ik doen met een Recordset alleen dit lukt me niet. Ik denk dat ik de data van sql moet kopieren naar een objrecordset die je dan weer gelijkstelt aan een cell.
Het stukje code zoals ie nou is:
'Copy data from SQL to variables
Set rstRecordset = New ADODB.Recordset
Set rstRecordset.ActiveConnection = cnn
rstRecordset.Open cmd
'Display data from SQL in Excelsheet
With ThisWorkbook.Sheets("Production_report")
With .Cells(16, 2)
'.CurrentRegion.Clear
Sheet4.Range("B16:K999") = ""
numberOfRows = .CopyFromRecordset(rstRecordset)
End With
End With
Zou iemand mij kunnen helpen want ik weet niet wat voor code ik moet gebruiken
Bedankt!
Vriendelijke groet,
Sandor