• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij de uitkomst van een berekening met delen en procenten van te voren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hoi,

Wil iemand me helpen met de volgende berekening. Ik ben al wat langer moeilijk aan het zoeken. Ik wil van het getal 5,555
weten hoe vaak dit in 20000 past. Van die uitkomst wil ik van dat totaal 0,1 afrekenen. Het bedrag wat ik heb afgerekend van die uitkomst wil ik voor deze hele berekening al van de 20000 afhalen dus bekend hebben. Maar ik wil de waarde 20000 wel als input houden en zoveel mogelijk daar 5.5 in laten passen maar ook de 0,1 berekenen in het gedeelte van 2000. Mogelijk hou ik dan ook een kleine restwaarde over die niet als volledige 5.5 zou kunnen passen. Deze restwaarde wil ik ook weten.

Nieuw voorbeeld: Bekijk bijlage Voorbeeld grid.zip

Ik zoek een formule zodat ik de waarden 20000 en 5.555 met deze berekening ook kan veranderen. Ik zou het erg waarderen als deze formules kunnen worden opgelost. Voor iemand zoals jullie makkelijk op te lossen maar voor mij is iets wat me bezig blijft houden!

Dank je wel,

grid

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Matjan, heel erg bedankt voor de aanpassing. Wat snel! Het is alleen niet helemaal wat ik bedoel. Ik merk dat het allemaal beter overkomt als ik een nieuw voorbeeld plaats. Deze morgen ben ik bezig geweest een duidelijk voorbeeld te maken. In het voorbeeld leg ik uit hoe het moet zijn.

Zou je dit nog kunnen doorvoeren voor me?

Dank!

grid

Bekijk bijlage Voorbeeld grid.zip

Laatst bewerkt:
Matjan, het moet inderdaad provisiekosten betekenen.
Ik zie al wat ik nu over het hoofd heb gezien. Ik reken dat 6,666 4495,954 x past in 29970,03.
Dit kan niet omdat 4495,954 geen heel getal is. Het geen wat je overhoud achter die komma moet terugberekend worden in het bestedingsbedrag. Dat zou dan de restwaarde zijn.
Toch heb ik nog een aanvulling dus. Kun je me daar nog mee helpen?

Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders licht ik het graag nog wat toe.

Bij voorbaat dank,

grid

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan