Hulp nodig bij draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarkus

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2006
Ik heb sinds vandaag een netwerk aangelegd waarin ik ook een wireless netwerk wil hebben, voor gebruik van internet op mijn telefoon.
Alleen lijkt dit niet echt te lukken.
Ik heb een Sitecom 300n router gekocht.
Hierin zit een netwerkkabel die gaat naar een switch. Op de switch zitten 3 andere netwerk aansluitingen naar de tv, de ps3 en naar mijn pc. In mijn pc heb ik ook een wireless LAN adapter zitten, via apparaat beheer wordt aangegeven dat deze correct werkt.
Wanneer ik deze handleiding lees http://www.umcutrecht.nl/NR/rdonlyr...uroamDraadloosnetwerkinstellenmetwindows7.pdf, zie ik bij stap 1 bij het 3e plaatje de optie.....draadloze netwerken beheren.......ik zie deze optie niet in mijn configuratiescherm
Wanneer ik onder Netwerken (configuratiescherm) kies voor verbinding met een netwerk maken, krijg ik een popup scherm met de naam van het netwerk waarmee ik via de kabel op internet zit, maar ik zie geen mogelijkheid tot verbinden met een router.
Wanneer ik naar de ip van de router wil gaan met webbrowser blijft mijn pagina laden en krijg ik na een tijdje de melding dat het te lang geduurd heeft om het adres te bereiken.
Ik kan dus ook mijn router niet beveiligen en heb hem voor nu dan ook maar uitgezet, zodat niet iemand anders zichzelf toegang verschaft tot mijn verbinding.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt!

sluit de sitecom router aan op de pc, poortje 1
internet op de wan poort, meestal een andere kleur dan de overige vier aansluitingen.
type dan het ip adres in je browser wat op de onderzijde van je sitecom staat.
geef daarna de naam en het wachtwoord in wat ook op de onderzijde staat.
nu ben je in jouw sitecom router.
zet daar dan ook je draadloos gedeelte aan.

met het bovenstaande ga ik er vanuit dat je een sitecomrouter hebt gekocht en niet alleen een accespoint.

Accespoint is wel wat er op de doos stond............ik heb toch echt om een draadloze router in de winkel gevraagd :S

Dus vraag me nu af is het dan wel geschikt als draadloze router? Omdat je zegt dat je er dan wel vanuit gaat dat het een router is en geen accespoint.

sitecom en dan het type graag.

Ik heb toch het type al gegeven........namelijk de 300n ;)
Maar inmiddels ben ik er achter gekomen dat dit ding alleen bedoeld is om het signaal te versterken wanneer je al een draadloos systeem hebt aangesloten, voor als je bijvoorbeeld ergens in huis een slecht bereik hebt op je draadloze systeem.
Ik heb nu een andere router gekregen en nu is het hele draadloze systeem werkend..........:D

Toch bedankt voor je reacties :)

graag gedaan.

maar de 300n kan namelijk ook een router zijn.
gelukkig dat het het opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan