• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij een simpele formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

lynnrail

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2019
Hoi,
ik ben al een tijdje met excel bezig en denk toch dat ik het aardig onder de knie heb, maar de volgende formule krijg ik maar niet inorde, ook al is die heel simpel.

Hier is het probleem:
Ik probeer mijn ziekteverzuim op te ruimen en nu heb ik een werkblad waar een ziekte kan in aangegeven worden (heel simpel: naam, begin zieke, einde ziekte)
Nu probeer ik per medewerker in te stellen dat als er een aagifte wordt gedaan dit in hun persoonlijke bestand automatisch terecht komt. Je zou denken door dit te doen met een simpele ALS formule. Dit werkt maar enkele als de rijen overeenkomen.
Ik wil dus dat er in de volledige lijst van aangifte dat als een medewerker zijn ingegeven wordt de bijhorende datums in die medewerker zijn lijst terecht kmen.

Ik heb in bijlage een versimpelde versie geplaats met dezelfde naamdefinities die ikzelf ook gebruik.

alvast bedankt :d

Bijlagen

Je zoekt een 'simpele formule' maar die is er niet. Als het al met formules kan, is het een behoorlijk ingewikkelde. Maar als je een draaitabel maakt van het blad, netjes opmaakt (als tabel zonder totalen) en het veld [Naam] als rapportkop gebruikt, kun je voor elke persoon een apart werkblad genereren met de juiste datums.

Bijlagen

of zo, met vba.

plaatst de laatst ingevulde regel op het juiste blad. (code kan korter, maar is dan minder begrijpelijk)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan