• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJC001

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Hoi allemaal,

Ik heb hulp nodig bij het maken van een Excel formule. Ik kom er namelijk zelf niet uit. In de bijlage alle gegevens.

De artikelen in deze lijst moeten besteld worden. Het aantal dat besteld moet worden staat in kolom E, en hier heb ik een formule voor nodig.

De gegevens die bekend zijn en die nodig zijn voor de formule staan in kolom B, C en D.

Maximale voorraad = wat er maximaal mag staan (dit is vaak wel meer als aangegeven omdat er afgerond moet worden op de omverpakking).

Plankvoorraad = Wat er op dat moment in het magazijn staat

Omverpakking = Het aantal stuks van dit artikel in een omverpakking (bijvoorbeeld in een doos)

Voorbeeld:
Artikel 01: omdat er 35 stuks in het magazijn staan, en deze hoeveelheid onder de maximale voorraad komt, moet de voorraad aangevuld worden. Volgens de regel zou er 1 stuks besteld moeten worden, maar omdat er 12 stuks in een omverpakking zitten moet dit aantal afgerond worden naar 12 stuks.

Bijlagen

Zo?
Code:
=D2*AFRONDEN.BOVEN((B2-C2)/D2;1)
Een aantal uitkomsten wijken af van die in het voorbeeld, maar die schaar ik even onder rekenfouten...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan