• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij het kleuren van cellen met vooraarde als tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christiaanexcel

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2019
Beste Helpmij forum,

Voor een opdracht ben ik opzoek hoe een bereik van cellen (tijdslijn van 06:00 tm 05:30) welke (automatisch) gevuld worden met 1'tjes als iemand rooster heeft, anders kan worden gekleurd wanneer dit een uitzendkracht betreft (kolom D).

Ik heb al een voorwaardelijke opmaakregel gemaakt voor wanneer er een 1 in de cel staat deze als blauw met omtreklijn wordt weergegeven.

Nu ben ik zoekende hoe ik de cellen in bereik K8:BF11 een andere kleur (groen) kan laten worden wanneer voldaan wordt aan de voorwaarde UZK in kolom D (kleurt automatisch groen als UZK wordt ingevuld), maar enkel wanneer er een 1'tje in de cel staat en iemand dus rooster heeft.

Als dit zou werken dan zouden de eerste twee rijen met 1'tjes dus groen moeten zijn en de 2 andere rijen blauw - (naar rechts scrollen voor begintijd 18:00).

Als iemand dit weet en mij kan helpen zou dat geweldig zijn, zover is alles automatisch gelukt en is dit de laatste uitdaging.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp. Zie mijn bestand bijgevoegd.

Gr Christiaan

Bijlagen

Als formule in de VO
voor groen
Code:
=($D8="UZK")*(K8=1)
voor blauw
Code:
=($D8<>"UZK")*(K8=1)

Super VenA! Heel erg bedankt voor de snelle en correcte oplossing!

Laatst bewerkt:
Da's mooi. Forumtip gebruik de knop Reageer op bericht of Snel reageren. Het onnodig quoten is nergens voor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan