hulp nodig bij het samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo
wie kan me even helpen met het verstandig nemen van de juiste keuze's?
het verhaal:
mijn huidige pc: msi k7n2 neo met socket A, amd 1800 athlon xp processor, 3 x 512pc2700 werkgeheugen, 40 gb7200rpm maxtor harde schijf, 128mb geforce4ti4800? videokaart, soundblaster live audigi II player soundkaart.
deze pc wordt straks als 2e pc gebruikt en ik gebruik 2 bankjes van 512mb voor de nieuwe pc. de videokaart en geluidskaart gaat ook mee naar het nieuwe systeem
evenals d 450 watt dual fan silent voeding.
omdat de oude pc een onboard video n geluidskaart heeft.
een kast heb ik zelf gebouwd met erg veel koeling.
het enige wat ik nodig heb is:
moederbord (prijs idee tot maximaal 140 euro?)
harde schijf (rond de 200gb en iets van 100 euro?)
processor (lekker snel voo weinig, iets van 150 a 200 euro?)
wil wel voor bekende merken gaan.
er zijn allemaal nieuwe ontwikkelingen mbt socket, moederboard, aansluitingen harde schijf, verschillende type,s processoren.
ik zie door de bomen het bos niet meer.
dus welke type,s kan ik het beste nemen en waarom?
heeft iemand nog andere tips waar ik op moet letten?
 
als je er op wilt gamen zal ik als processor de amd athlon 3500+ nemen die kost z'n 190 eurie niet durr voor een goede snelheid van 2,2GHz
 
Laatst bewerkt:
ben inmiddels al wat wijzer geworden
het zou een 939 socket worden met een amd 64-3200
moederbord een asus oid
harde schijf zie ik nog veel zaken wat vraagtekens oproepen
zoals s-ata2 kan ik daar elke s-ata schijf in pluggen?
en wat is belangrijker een kleine ms sneller of meer buffer?
klopt het dat mijn huidige agp videokaart niet op die moderne plankjes passen?
 
hoe duur is de 3200???
want 3500+ is 190 eurie is + koeler
 
Laatst bewerkt:
gamen... met een geforce4ti 4800:confused: en dan met een amd athlon 64 3500+... Dat gaat egt niet é:D Dan moet je zeker nog een andere videokaart kopen:)
 
Geplaatst door skelle
gamen... met een geforce4ti 4800:confused:

bijna 4 jaar terug was dat een topkaartje hoor, alleen hele dure kaarten hadden toen 256 mb.
ik zal eens naar kaarten kijken
 
Ja ligt ook weer aan het moederbor dhe dat je kiest;) De een heeft weer PCI de ander AGP.

Wat is je budget voor videokaarten? Kunnen we even meezoeken. Wil je zware games spelen. Of gewoon af en toe een spelletje?
 
af en toe speel ik een spelletje
zoals: doom3, medal of honor, battlefield, voornamelijk first person shooters en race games
budget, ehh tgaat zoals het nu is al over budget maar laten jullie eens een paar goede suggestie's zien die goed bij het systeem passen en een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.
 
He Dubber,klopt het dat ik je bericht ook op SYS gelezen heb:D ;)
Je zegt dat je het geheugen wilt meenemen maar de nieuwe systemen gebruiken volgens mij al een sneller geheugen (PC3200)Dit gaat je prestaties natuurlijk negatief beinvloeden.

Een Nvidia 6600GT zijn op zich wel mooie kaartjes(maar wel weer zo'n €170 erbij)
Of het echt nodig is?????????Ik heb nog een 2jaar oude 9600pro waar ik nog steeds mee game(mohaa/COD)

Mocht je geen kaart er bij nemen dan zul je dus een AGP moederbord moeten hebben.
 
klopt had het ook even op sys gezet.
kom op vele fora opeens allemaal sysleden tegen :D
mijn eerste bedoeling was om het werkgeugen mee te nemen tenzei het echt het hele systeem nadelig beinvloed.
als er slechts weinig snelheids winst is te behalen met pc3200 geheugen tov pc2700 dan wil ik ze wel meenemen.
een andere videokaart ontkom ik zo te zien niet aan omdat de moderne moederplankjes geen agp en pci en de amd64 proc hebben (of vergis ik me hierin?)
 
Het geheugen kan je natuurlijk eerst gewoon proberen.

Asrock heeft socket 939 moederborden met AGP en PCI aansluitingen,voor de rest ben ik weinig 939 borden tegengekomen met nog AGP.
 
Inderdaad heel (denk zelfs geen) weinig moederborden te vinden met nog AGP, AMD 939 moederborden dan he.

AGP is ook weer helemaal uit. Zeker nu je PCI hebt en PCI-E
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan