hulp nodig bij het uitzoeken van nieuwe geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalshell

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2012
hallo

ik heb nodig , 8gb geheugen , maar welke moet ik nemen ?

dit is mijn systeem

CPU: Intel Core I7 3770 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core

GPU: Radeon Sapphire HD-7950 3GB-GDDR5

Moederbord: GigaByte GA-Z68X-UD3H-B3

HD: WD VelociRaptor Enterprise 300GB 300 GB, 10.000 Rpm, 32 MB, Bulk

RAM: Corsair Vengeance 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit 4

PSU: Thermaltake Toughpower Grand 850W 850 Watt 20+24 Pins

DVD brander: Samsung SH-222AB/BEBE S-ATA, OEM Zwart

Kast: Fractal Design Define R3 USB3.0 TitaniumZwart, Grijs

Cooler: Scythe Mugen 3

graag wil ik een zo snel mogelijk geheugen , ze zeggen dat ik beter voor een low cl moet gaan en met een hoge mhz .
maar wete zo niet welke , er zijn er teveel .

zoek er 1 die normaal is dus niet met extra grote koelribben want dat past niet in mijn computer vanwege scythe mugen 3 koeler.

graag hulp hoe en wat .

Hoi,

Ik heb reeds een nieuwe geheugen gekocht bij www.geheugen.com daar kan je alle geheugens vinden!:thumb:
Goed kwaliteit en snelle levering! Was er erg blij mee.

Groeten
Longem

Metallshell ik heb jou cpu koeler ook :P , nouw ik raad longems site aan of alternate

Beste Metalshell: waarom wil je 8gb geheugen? Je hebt toch al 8gb goed geheugen? Of wil je het erbij zetten?

nou zoals je kan zien is mijn geugen latjes te groot voor de koeler , de fan van de koeler zit aan de linker kant in plaats van rechts boven de geheugens latjes .
en dat is niet de bedoeling .

daarom zoek ik nieuwe 8 gb geheugen die de normale grootte hebben dus niet met etxtra hoge koelribben erop .

welke zal ik nemen 2000mhz of sneller ? en welke kan mijn cpu aan en moederbord ?

Ik denk niet dat het zin heeft om meer dan 1600MHz geheugen te nemen. De snelheid is alleen handig als je een APU (GPU in CPU) hebt. Dan gebruikt je pc je RAM als videogeheugen, maar nu kan je gewoon het goedkoopste 8gb setje kopen. Ik neem ook aan dat je niet gaat overklokken?

re:

ja klopt overklokken doe ik nog niet nee.

dus een 1600 is voldoende ?
en welke raden jullie aan ?

Ik zou gewoon überhaupt het goedkoopste geheugen nemen dat je kan vinden. Je merkt in de praktijk niets van het verschil tussen 1333 en 1600MHz. Gewoon 8gb in 2 reepjes van 4gb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan