hulp nodig bij impoteren van libary files

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvd12

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
163
ik wil 2 libary files impoteren naar visual c++ 2008

omdat ik bezig ben met een opengl toepassing , maar ik kan nu de libary files niet impoteren omdat ik simpelweg niet weet hoe dit moet,

kan iemand mij dit uitleggen?
 
#pragma comment( lib, "naamvanlib.lib" ) typen
zo bv:
Code:
#pragma comment( lib, "d3d9.lib" )
#pragma comment( lib, "d3dx9.lib" )

alleen dan voor opengl uiteraard
 
#pragma comment( lib, "naamvanlib.lib" ) typen
zo bv:
Code:
#pragma comment( lib, "d3d9.lib" )
#pragma comment( lib, "d3dx9.lib" )

alleen dan voor opengl uiteraard

dat snap ik ,

maar hij vindt de files niet je kan die code wel er in zetten , maar hij moet wel weten waarr die libary file moet vinden , deze zit namelijk niet standaard in visual c++
 
dat snap ik ,

maar hij vindt de files niet je kan die code wel er in zetten , maar hij moet wel weten waarr die libary file moet vinden , deze zit namelijk niet standaard in visual c++

oeps xD nu ben ik me hele project kwijt :(

omdat ik dacht dat die alleen compitble was met 2005 heb ik die geinstaleerd maar nu is dus me project ook weg !! :( kan ik weer een hele dag achter de pc programeren :(

ik heb de gehele code eens gekopeerd en geplakt :

zegt die eerst dat ik vergeten was om #include "stdafx.h" te impoteren
nou doe ik dat ,

zegt die bij deze include 's :

#include <windows.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <gl\gl.h>
#include <gl\glu.h>

dit :
.\main.cpp(6) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'windows.h': No such file or directory
en dat dus bij alle include als ik die include weg haal dan zeg die het bij de volgende enzevoort ,

dus ik denk dat ik die bij het project moet inpoteren
 
Laatst bewerkt:
directx zit er ook niet standaard bij maar je kunt gewoon een extra path opgeven

ga naar tools
ga naar options
open projects and solutions
klik op CV++ Directories

klik rechtsboven op de dropdown en dan op:

include files en voeg toe:
DirectX SDK\Include

library files en voeg toe:
DirectX SDK\Lib\x86

dit heb ik bewaard van toen ik hem koppelde aan directx dus zo zul je het ongeveer ook moeten doen voor jogl.

windows.h hoort hij gewoon te kunnen vinden dus weet niet waar dat aan ligt
 
directx zit er ook niet standaard bij maar je kunt gewoon een extra path opgeven

ga naar tools
ga naar options
open projects and solutions
klik op CV++ Directories

klik rechtsboven op de dropdown en dan op:

include files en voeg toe:
DirectX SDK\Include

library files en voeg toe:
DirectX SDK\Lib\x86

dit heb ik bewaard van toen ik hem koppelde aan directx dus zo zul je het ongeveer ook moeten doen voor jogl.

windows.h hoort hij gewoon te kunnen vinden dus weet niet waar dat aan ligt

ahum dat werkt zelfs niet althans krijg daar geen melding over maar hij blijft maar windows.h niet vinden !

hij zegt het zelfs wanneer ik hem niet include !

zal windows .h mischien beschadigt zijn?
 
Laatst bewerkt:
weet niet :(. zou eens proberen opnieuw te installeren of misschien wachten totdat iemand anders hier een idee heeft
 
ik heb dev c ++ geinstaleerd en vraagt die er ook om , zou het mischien aan kunnen liggen aan me windows?

edit :

ik weet het wel bijna zeker dat het aan de pc ligt ,

bestanden van pc naar pc wil nu ook op eens niet meer ,

zal kijken of er nog updates ofzo zijn
 
Laatst bewerkt:
ik heb nou visual studio 6.0 geinstaleerd dit werkt beter en gemakelijker , ook al is het ouder wel beter te bergrijpen enzo ! maar hier werkt het wel ! dus vraag is opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan