• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij invoeren enquêtes in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peggel

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb werkelijk heel Google en Helpmij.nl doorgezocht voor mijn "probleem".

Ik heb ook nog niet veel kennis van Excel, dus als ik suffig overkom, weten jullie hoe dit komt :confused:.

Ik heb een kleine tevredenheidsenquête in tabelvorm, die ik wekelijks ongeveer 90 keer moet invoeren.

Ik ben op zoek naar een methode om een invoerblad en een resultaatblad te realiseren.

Dus ik wil op blad 1 de enquête invoeren, dan op een knop klikken, waarna de gegevens naar blad 2 worden weggeschreven.
Het liefst is de tabel op blad 1 dan ook weer leeg, zodat ik blanco kan beginnen met een nieuw invoer.

Ook wil ik dan dat de gegevens op blad 2 bijgewerkt worden als ik een nieuwe enquête heb ingevoerd.

Ik weet überhaupt niet of dit mogelijk is, maar als iemand me kan helpen ben ik erg blij!

Mocht ik onduidelijk zijn, dan leg ik graag uit wat mijn wensen zijn.

Bijlagen

Hallo allemaal,

Dus ik wil op blad 1 de enquête invoeren, dan op een knop klikken, waarna de gegevens naar blad 2 worden weggeschreven.
Het liefst is de tabel op blad 1 dan ook weer leeg, zodat ik blanco kan beginnen met een nieuw invoer.

Ook wil ik dan dat de gegevens op blad 2 bijgewerkt worden als ik een nieuwe enquête heb ingevoerd.

Kijk eens of dit al in de buurt komt van watje wil ? ;)

Bijlagen

Beste Daniël,

Je hebt me inderdaad een heel eind op weg geholpen, heel erg bedankt daarvoor!

Wat ik alleen nu nog zou willen, is een samenvatting van alle combinaties.

In principe wil ik nogmaals het invoertabelletje laten verschijnen met daarin de opgetelde waarden voor alle items en de bijbehorende waarderingen.

Dus bijvoorbeeld hoeveel keer de gerechten zijn gewaardeerd met uitstekend/goed/voldoende/onvoldoende.

Dit is voor mijn collega's makkelijk om in één oogopslag te zien hoe alle items zijn gewaardeerd.

Groetjes,

Peggy

Ik bekijk hoe dit eventueel op te lossen is met een vaste opmaak op je tweede blad die dan alle "x" optelt van de diverse producten die gewaardeerd zijn .

Sorry dat het zolang duurde , ik heb heel weinig tijd gehad . Ik ben tot dit gekomen zie bestandje . Op je tweede blad een vast blok met de formule " =SOM.ALS($B$8:$B$9;"De gerechten";C8:C9) " die mee naar beneden kopieert en verhoogt van rij nummer, ik heb daar ook een wis knop voorzien , dat je toch uitgebreid kan testen , op blad 1 heb ik een automatische nummering gezet ( deze kan je weghalen via de VBA Alt F11 uitleg op je tabblad ) .
Der ook nog even bijvertellen dat de x veranderd in een 1 op je tweede blad , dit gebeurt bij het overzetten via de macro .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Daniël!

Je hebt me echt uitstekend geholpen en ook erg snel!

Ik kan er nu verder zelf nog even mee aan de slag, en ik begrijp nu macro's ook iets beter, dankzij jouw macro's!

Superbedankt voor je inzet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan