Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De flow van de code volgend met als voorbeeld de volgende regel: woodsNorth = new Room("outside the main entrance of the hounted house");
-Maak object Room aan
-In het object Room worden de volgende waardes gezet: this.itemDescription = "outside the main entrance of the hounted house";
- de rest van de items zijn op dit moment leeg. ( this.name = name doet niks aangezien je geen name als parameter meegeeft enz)
//wat andere settings van woodsNorth
regel 99:
- Nieuw object Item wordt aangemaakt (golden_key). Deze wordt niet geinitialiseerd dus is deze null
- aan de room woodsNorth wordt een nieuw item toegevoegt dmv de methode: addItem. de desbetreffende waardes zijn: name = "golden key", description = "a_golden_key_is_the_key_for_the_golden_door" en weight =1
- In het object Item wordt het volgende gedaan: this.name = name, etc.. alleen itemList wordt geinitialiseerd maar geen waardes aan toegevoegt. dit is dus een lege hashmap.
kortom er wordt nergens data in het de hashmap van het object Item gezet.
Ik weet niet waar je precies (en met welke data) je bedoeld hebt het object Item te vullen, maar dit wordt nergens gedaan. Overigens wordt de methode in Items->addItems(); nooit gebruikt. Had je misschien bedoeld deze aan te roepen in de constructor van het Item object ?
public void pickUpItem()
{
if(Room == woodsNorth)
{inv.add(beamer)};
if else(Room == kitchen)
{inv.add(golden_apple)}
}
zo uit m`n hoofd:
[cpp]
class Player{
private Inventory inv;
//overige code
public void pickUp(Item item){
inv.add(item);
}
}
[/cpp]
[cpp]
class Inventory{
private ArrayList<Item> list;
public void add(Item item){
list.add(item);
}
}
[/cpp]
[cpp]
class Game{
private Player player;
private Room currentRoom;
//overige code
//moet command pickUp ofzo zijn iig dit moet worden uitgevoerd dan.
public void command(){
/bij pickup het volgende uitvoeren.
player.Pickup(currentRoom.getItem());
}
}
[/cpp]
[cpp]
class Room{
private Item roomItem;
public Item getItem(){
return roomItem;
}
}
[/cpp]
//bij pickup het volgende uitvoeren.
private void pickup()
{
player.pickUp(currentRoom.getItem());
}
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.