hulp nodig bij kiezen processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

edculinair

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Berichten
18
hallo

ivm het samenstellen van een nieuwe htpc heb ik hulp nodig met het kiezen van de juiste processor.

als moederbord het ik de asus m4a785m-t besteld, dit is een am3 moederbord, hierin komt waarschijnlijk 2 x 1gb 1333 mhz ddr3 geheugen maar misschien dat dit 2 x 2gb word. (weet iemand tevens of de chipset op dit mobo dts-hd enz ondersteund als ik deze via hdmi op mijn receiver, de onkyo sr 608 aansluit? of heb ik hier een aparte videokaart voor nodig? in dat geval denk ik aan de ati 5440)

qua processor sta ik nog voor een dilemma,

mijn vraag is, welke kan ik het beste nemen

de amd phenom II x2 555 voor ca �85 kloksnelheid 3,2 ghz

de amd phenom II x4 945 voor ca �125 kloksnelheid 3 ghz

de amd athlon II x4 645 voor ca �95 kloksnelheid 3 ghz

en dan vooral, is het de moeite waard om voor mijn systeem een x4 te nemen ipv een x2, en zoja wat is dan de beste keus, de phenom of athlon x4 , ik vind het prijsverschil nog al groot, maar wil wel de juiste keuze maken.

ik gebruik mijn htpc vooral om te dl, film kijken ,en misschien om te gamen omdat ik nog een asus geforce 9600gt heb liggen. het zou natuurlijk mooi zijn als dit een beetje vlot gaat tegelijk, (dl, filmpje kijken, filmpje converteren) maar is een phenom II x2 555 dan meer dan zat, zouden jullie mij de middenweg adviseren n.l. de athlon II x4 of is het toch aan te raden de duurste n.l. de phenom II x4 te nemen?
 
als je er 4 gb ramm en een sapphire hd 5770 is zet zou ik een amd phenom II x 4 955 nemen draait soepel wordt met boxed koeler max75 graden en speelt cod 6 makkelijk op max heb hem zelf ook en draait als een zonnetje overklocked op 3.6 ghz kost je 135 euro´s bij www.mycom.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan