• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij lege cellen en optellen van landen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lardmunten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2019
Goedendag,
Ik ben bezig met een dataset met verschillende bedrijven, ieder bedrijf heeft een aantal dochterondernemingen.
Van elk bedrijf moet ik het aantal buitenlandse dochterondernemingen hebben, en het aantal verschillende landen waarin het bedrijf opereert.
Ik heb al van alles geprobeerd om dit niet handmatig te moeten doen, maar kom er niet uit. Wie kan mij helpen?

Voorbeeld wat ik moet weten:
Bedrijf X komt uit China (CN)
Het bedrijf heeft 20 dochterondernemingen, waarvan 11 in China en 9 in andere landen.
Deze 9 dochterondernemingen zitten verspreid over 7 landen.

Alvast heel erg bedankt!

p.s. dit is een verkleind bestand

Bijlagen

Blijkbaar een beetje teveel moeite om de gegevens een beetje fatsoenlijk in het bestand te zetten? Selecteer de kolommen B en C. Druk op <Ctrl> + g. klik op Special en vervolgens vink je blanks aan. Toets nu in B3 =B2 en sluit af met <Ctrl> + <Enter>
Alle lege cellen worden nu aangevuld met de waarden uit de bovenliggende cellen. Vervolgens kan je vrij eenvoudig de gevraagde informatie in een draaitabel zetten. (zie tab 'Draaitabel')

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan