• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij maken van een totaaloverzicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

spreut

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Hallo allemaal,
ik ben een bestand aan het maken waarin ik kan zien hoeveel personen in de vereniging lid zijn, en welke leeftijdscategorie deze behoren, en of deze man of vrouw zijn.
nu ben ik al aardig op weg, echter kom ik nu niet meer verder omdat ik het niet voor elkaar krijg de geslachten te sorteren.
Het resultaat moet in het blad overzicht totaal leden komen te staan.

Ik hoop dat mij iemand kan en wil helpen.

Bekijk bijlage lijst leden voorbeeld.xls

Wel zo handig om aan te geven hoe de leeftijdsgroepen in elkaar steken. Maar even wat gedaan met een extra kolom en een draaitabel.

Bijlagen

@Plonske, Blijkbaar had ik de tab 'Rekentabel' gemist.:o

Een andere optie omdat het een Xl-2003 of ouder document is waarin =SUMIFS() volgens mij niet werkt. Ook de gemiste tab maar weggehaald want deze heeft geen toegevoegde waarde net als het plaatje die het bestand onnodig groot maakt.

Bijlagen

Ik heb de leeftijdcategorieëntabel wat aangepast, omdat men ook 14,99 jaar oud kan zijn.
En die wordt dan niet meegeteld in categorie 2 en 3
Verder heb ik de SUMPRODUCT() formule gebruikt.
P.S. Ik heb ook het plaatje verwijderd (dan gaat het bestand van 1,4 Mb naar 54 kB)

Bijlagen

Echt super. Hartelijk dank voor de super mooie en snelle hulp.
Is het ook mogelijk om een 2e filtering te maken onder de nu gemaakte filter. Er in 5 verschillende types van les die je kunt volgen. En deze moeten dan ook nog eens gefilterd worden. Ook man en vrouw en leeftijdscategorie.

Bedankt Piet. Ik ben even wat filters aan het natellen, maar volgens mij klopt er iets niet in de telling op datum:
Handmatig filteren op leeftijd 7 t/m 14 geeft een totaal van 20, berekende tabel geeft echter 21 aan
Man zijn 10, in berekende tabel 9
Vrouw zijn 10, in berekende tabel 12

De formule lijkt correct, maar op de een of andere manier gaat de telling niet goed:(

Als ik filter op de leeftijdsgroepen 1 en 2 dan vallen er 22 binnen deze groep waarvan 10 man en 12 vrouw. Nog steeds zonder de extra tab.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De formule lijkt correct, maar op de een of andere manier gaat de telling niet goed:(

Als je de leeftijd-kolom eens op 3 decimalen nauwkeurig zet, zul je zien dat de jonste man (jongen) 6,719 jaar oud is dus nog geen 7 jaar zoals de afronding doet vermoeden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan