hulp nodig bij maken van menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

markiboy2all

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Berichten
1
hallo,

ik ben nieuw op het gebied van programmeren. toch wil ik hier een opleiding voor doen. voor deze opleiding moet ik een game programmeren. ik ben hieraan begonnen maar het maken van het menu is nu een groot probleem...

ik heb een een klein gedeelte van de code geschreven. ik heb het waarschijnlijk niet via de 'normale' manier gemaakt. vooral trial and error is gebruikt om deze code te schrijven. ik loop vast op het moment dat ik een kleine intro heb gemaakt waarop dan op de enter toest moet worden gedrukt om de afbeeldingen in het intro te sluiten zodat ik het menu zichtbaar kan gaan maken. ik weet echt niet wat ik moet doen!:eek:

hieronder staat de code die ik tot nu heb.
Bekijk bijlage include.doc

hoe kan ik er voor zorgen dat ik een menu kan laten zien?
wat is de beste manier om een menu te maken?

alvast bedankt!!!
 
Aangezien je SDL gebruikt ben ik even op hun website gaan kijken bij de libraries, en ik kwam uit bij AGAR.
Die library wordt nog actief onderhouden en verbeterd, en heeft reeds beperkte ondersteuning voor themes.
Wat ook steeds te overwegen is voor GUI is wxWidgets, die op verschillende systemen steeds de native look and feel kan aanhouden. Alleen kan ik je niet verder helpen met hoe deze te integreren valt met jouw huidige SDL-code.
 
Ten eerste is het belangrijk om als beginner duidelijk en veel commentaar te plaatsen op wat er gebeurd. Ik weet niet hoeveel C++ ervaring je hebt, maar een game word toch gezien als een lastig te programmeren project, en kan vaak pas na enige tijd oefenen een minimaal resultaat opleveren. Als ik je code bekijk doe je het niet echt goed, aangezien je alles in de main functie zet en verder geen andere functies gebruikt. Dit resulteert in het feit dat je programma gigantisch veel geheugen en rekenkracht zal gaan gebruiken. Voordat je aan een game begint raad ik je dus eerst aan om de basis van c++ te leren, daar is hier veel over te vinden. Mocht je toch echt bij SDL willen blijven dan kan je hier kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan