Hulp nodig bij moeilijke Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadeMen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Hi iedereen

Ik heb het volgend probleem. Ik heb een vrij simpel en klein database voor open orders. ik heb 2 tabellen; tabel 1 open orders en tabel 2 contacten
de tabel 1open orders bevat volgende informatie:
test 1nr part nr quantity
12345 7789 20
12345 7790 23
33456 7779 150
Daarnaast heb ik een tabel met contact gegevens.

de bedoeling van de macro is om voor elk uniek "test 1nr" een email the openen in outlook. waar de email adressen ingevuld staan met daar in the test 1nr, part nr en quantity vermeld.

zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Je bent niet helemaal duidelijk; in je voorbeeld geef je twee verschillende test nummers: 12345 en 33456. Wil je op basis van elk nummer één mail versturen? En wat moet daar dan in staan? Het eerste part nr, het laatste of alle deelgegevens? Mij lijkt het dat je per test nr in die ene mail alle part nrs en quantities wilt zien.... Maak dus eerst een rapport, en mail dat. Daar kun je een hele simpele macro voor maken, en heb je dus geen moeilijke macro meer nodig...

Overigens is dit forum meer bedoeld om oplossingen te vinden voor programmeerbare problemen; macro's vallen daar eigenlijk niet onder, en vragen over macro's kun je dus beter in het Access forum stellen.

Laatst bewerkt:
Hey

Inderdaad voor elke unieke PO nummer nummer moet er 1 email geopend worden met alle bijhorde partnummers en quantitys.
Duns# Supplier Country PO Part# PO Qty
56548 TEst 1 Holland 59020 20940983 1120
56548 TEst 2 Holland 59020 22753396 5000
64395 Test 3 Belgium 59019 13228250 2500
56556 Test 4 France 590208181 13251321 2772

en aangezien je tot 150 unieke PO nummers hebt moet ik werken met een For each next lus. daarom dat ik hier hulp zocht en het niet met een simpele macro zal werken.

Dus voor elke unieke po nummer open outlook. Met in de subject de PO nummer. In de email dan de partnummers en quantities. user moet het dan valideren en op send drukken. en de macro gaat verder tot het einde van de tabel. dus als er 50 unieke PO's zijn zal de macro 50 keer outlook moeten openen...

Je hebt denk ik de klok een beetje horen luiden, maar de klepel nog niet gezien.... Hoe denk je precies de email te vullen? Als je een tabel wilt uitlezen, en alle gegevens wilt samenvoegen tot één tekst die je kunt verzenden, dan ben je nog wel even bezig. En ja, dan heb je een For Each lus nodig. Of een Do While. Maar dan hebben we het allang niet meer over een macro, maar over VBA. En waarom zou je dat doen? Maak een mooi rapport, groepeer dat op Duns# zodat je in de Detailsectie alle regels netjes bij elkaar hebt, en verzend met (nu wel) een macro naar het email adres dat je ofwel in je tabel hebt staan, dan wel zelf intypt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan