Hulp nodig bij netwerk maken (XP en VISTA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Platzii

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Help!

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht (VISTA) en wil een netwerk maken met mijn desktop (XP). Ik heb hier wel helemaal géén verstand van en zou ik graag wat info willen. Ik heb een router gekocht met geïntegreerde modem. Ik heb alles aangesloten zoals het moet. De desktop is met een LAN-verbinding en de laptop is draadloos. Ik heb op beide internet maar ze kunnen elkaar niet zien. Ik zou graag een netwerk maken met zodat je bestanden kan uitdelen en ik zou ook graag een netwerkprinter installeren.

Heeft iemand hier verstand van?

HELP ME!!!:confused:

even een kleine handleiding hoe het zou moeten kunnen...

1.) controleer wat de ipadressen van de pc zijn.
2.) maak een map aan op station C:/, bijvoorbeeld deel
3.) klik met de rechtermuisknop op de map en ga naar de optie: delen en beveiligen
4.) Als je het de eerste keer doet moet je eerst op een "linkje" klikken zodat er een netwerk wordt aangemaakt, dit moet je ook op andere computers doen!
5.) Zet een vinkje voor: van deze map een gedeelde map maken (of zoiets moet er staan)
6.) klik op OK
7.) controleer of het werkt door vanaf de andere pc te gaan naar ip/deel => bijvoorbeeld: \\192.168.1.33\deel

!!als het nou nog niet werkt moet je het laten weten.!!​

8.) Als het goed is werkt het nu, veel plezier ermee :p

PS. om een printer in een netwerk te installeren heb je volgensmij een printserver nodig (dit weet ik niet zeker) maar dan kan je je printer aanroepen op ook een ip adres: bijvoorbeeld 192.168.1.34

toevoeging:
als het werkt kan je de locatie toevoegen in mijn netwerklocaties en op je bureaublad een snelkoppeling erna maken zodat je niet telkes het ip en zo moet invoeren

Laatst bewerkt:
Alles is gelukt. Ik heb de printer ook kunnen instellen. Bedankt!:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan