hulp nodig bij nieuwe notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Hi guys

Volgend schooljaar ga ik veel meer met de trein reizen en ben ik veel meer weg van mijn oude vertrouwde desktop dus om toch nog een beetje te kunnen werken aan schoolverslagen wil ik graag een nieuwe notebook kopen. Ik heb zelf wel wat zoekwerk gedaan maar ik zit niet echt in de hardware voor notebooks. Dus als ik de naam van een processor zie weet ik niet of dat een goede is of niet. Daarom vraag ik om hulp van iemand die er wat meer vanaf weet.

Doeleinden: Ik zij in de inleiding al dat ik vooral in de trein en op de universiteit ga werken. Dus het hoofddoel is natuurlijk tekst verwerken en Power Pointjes maken etc. Ik wil ook graag internetten en skypen. Daarnaast zou ik er ook wel wat kleine games zoals League of Legends of iets dergelijks mee willen spelen, maar dit is volledig optioneel. Als ik hierdoor een notebook uit moet kiezen die buiten mijn budget valt hoeft dat van mij niet.

Eisen: Omdat ik er veel mee ga reizen wil ik niet een al te grote notebook. Ik zat zelf aan 13-14 inch te denken. Daarnaast is een operating systeem optioneel. Ik heb zelf nog Windows 7 liggen. Omdat Windows 7 nogal zwaar is wil ik wel voldoende RAM geheugen hebben (misschien vanaf 3 gb??) Verder weet ik niet zoveel van notebookhardware dus hier is voor jullie creatieve geesten alles mogelijk :D:thumb:

Mijn budget is ongeveer tot 550 euro, maar als er een beduidend betere notebook die net iets meer kost vind ik dat ook prima. Mijn moeder:o zegt altijd goedkoop is duurkoop, of zoiets :p
Hopelijk is er een notebook te vinden die bij mij past.

Mvg Damman

nog niemand geantwoord??
Ik heb in ieder geval nog wat verder gezocht maar wat ik in mijn eerste post al zij, ik weet niet zoveel van van laptop hardware.
Dus als iemand zou willen kijken of deze laptops mijn doeleinden aan kan, zou ik dat erg op prijs stellen. :thumb:

Acer Aspire Timeline

Asus

Lenovo ThinkPad Edge

MSI

twee van de vier laptops vallen buiten mijn budget, dat heb ik al gezien, maar het gaat mij nu puur om te weten of de hardware van deze 4 goed genoeg is voor mijn doeleinden.

Mvg Damman

Een intel videokaart zou ik buiten de deur laten. Ten eerste VEEL te slecht nou ja met gamen.

Beter een NVIDEA of ATI nemen, maar dan kunnen de laptops buiten je budget vallen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan