Hulp nodig bij programma maken in Python

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Voor school moet ik samen met nog wat mensen een programma maken dat de volgende eisen heeft:

Stap 2) hoe werkt het programma.
Invoer: de gebruiker kan eindeloos (of een aantal) namen invoeren, en als hij klaar is, drukt hij op 0, dan stopt de invoer.

Uitvoer: zodra de gebruiker op 0 heeft gedrukt, verschijnt eerst een lijst van alle ingevoerde namen op alfabet

, dan weer op 0 drukken om verder te gaan (dit staat er ook) vervolgens staat daaronder: aantal verschillende namen: ‘getal’, dan weer op 0 drukken om verder te gaan, en tot slot staat daaronder hoe vaak elke naam voorkomt.
Aan het eind van het programma wordt gezegd, push any button to quit.

Het is natuurlijk niet de bedoeling om mijn huiswerk hier te gaan promoten, Ik wil namelijk wel wat van deze taal leren, maar ik weet even niet waar ik moet beginnen bij het dikgedrukte gedeelte. Dan heb ik iig wat houvast.

Kort door de bocht: Hoe kun je van een aantal variabelen, bijv. a t/m g, zorgen dat als er in a hans staat, en in b adam, dat dan eerst b wordt geprint en dan a.

Alvast dank voor suggesties.

Laatst bewerkt:
ik weet absoluut niks af van python, maar in de meeste programmeertalen bestaan een datatype 'array'.
Misschien dat je met deze term verder kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan