• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp nodig bij schoenen inventaris

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene22374

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
goede avond,

misschien dat jullie me hier kunnen helpen.
ik ben werkzaam in een orthopedie zaak, nu wil ik alles digitaliseren bij ons ( werk in duitsland en daar lopen ze beetje achter naar mijn idee)
ik zou graag mijn voorraad (auf lager ) en recepten (rezepte) met elkaar verbinden , zodat als bepaalde artikel de deur uitgaat mijn vooraad ook kleiner word en wel niet mijn hele voorraad maar alleen van bepaalde artikel
en als volgende , als ik bestel (lieferung) mijn voorraad van deze bepaald artikel ook weer word aangevuld

een begin heb ik gemaakt en hoop dat jullie me verder kunnen helpen Bekijk bijlage inventur material.xlsx

Bedoel je voorraad beheer, wanneer je een paar schoenen verkoopt moet ie er af , bij levering komt er alles bij, en hoe loopt de organisatie nu

Ja precies dat bedoel ik, bij verkoop bepaalde artikelnummer ->voorraad voor deze artikelnummer word minder bij bestellen neemt deze weer toe
Nu word het schriftelijk gedaan en niemand die eigenlijk weet wat er nog op voorraad is

Ik raad je aan gebruik te maken van een Userform zodat er zo weinig mogelijk interactie is tussen werkblad en personeel om zo fouten te voorkomen.
Zal wel eens kijken of ik later op de dag tijd heb om iets in elkaar te boksen.

Eerst toch eens checken of TS wel macro's kan/mag activeren in zijn bedrijf.

Ik raad je aan gebruik te maken van een Userform zodat er zo weinig mogelijk interactie is tussen werkblad en personeel om zo fouten te voorkomen.
Zal wel eens kijken of ik later op de dag tijd heb om iets in elkaar te boksen.

het meeste heb ik al in elkaar gezet , het ontbreekt me alleen aan voldoende kennis om de juiste formules toetepassen
en personeel is er eigenlijk niet , is maar 4 mans bedrijf/winkel , alleen ik een mijn kollega aan ontvangstbalie zullen het gaan gebruiken

Nu kan je de stock ook verhogen.
Hiervoor selecteer je het artikel, geeft aantal stuks in en vult keycode in (rene22374). Deze is eigenlijk maar bijgezet om vergissingen te vermijden door de aandacht erop te vestigen dat men stock aanvult.

Bijlagen

Nu kan je de stock ook verhogen.
Hiervoor selecteer je het artikel, geeft aantal stuks in en vult keycode in (rene22374). Deze is eigenlijk maar bijgezet om vergissingen te vermijden door de aandacht erop te vestigen dat men stock aanvult.

tot hier ging alles goed
nu heb ik volgende probleem en misschien domme vraag
als ik stock verhoog krijg ik foutmelding en in mijn tabel LIEFERUNG veranderd sich niks , wel in AUF LAGER
en de domme vraag is : als ik inventory control afsluit , hoe kan ik deze weer oproepen/aktiveren

Na het invullen van Keycode moet je wel bevestigen met Enter of Tab alvorens op Update Inventory te klikken.
Tabel Lieferung wordt nu ook aangepast.
Knop op Rezepte om Userform op te roepen toegevoegd.

Bijlagen

Na het invullen van Keycode moet je wel bevestigen met Enter of Tab alvorens op Update Inventory te klikken.
Tabel Lieferung wordt nu ook aangepast.
Knop op Rezepte om Userform op te roepen toegevoegd.

misschien dat ik nu lastig word :(
nu funktioneert het dat mijn LIEFERUNG sich verandert , maar nu word in tabel REZEPT niks meer aangegeven en mijn auf lager verandert sich ook niet meer
dat met knop om op te roepen is super

Foutje van mij.:o
Heb die keycode eruit gegooid. Selecteer nu gewoon Out voor verkoop en In voor Lieferungen.

Bijlagen

Foutje van mij.:o
Heb die keycode eruit gegooid. Selecteer nu gewoon Out voor verkoop en In voor Lieferungen.

sorry voor late reactie, maar het funktioneert super , mijn dank is groot , zeer groot

tot slot laatste vraag , als ik nu meer of andere artikelen krijg , is het eenvoudig get dan te veranderen/toe te voegen

Zolang je maar zorgt dat er geen lege rijen tussen de artikels staan is er geen enkel probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan