• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp nodig bij =SOMMEN.ALS() formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

dellmorte

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Beste helpers,

Ik werk in office 2010 (Excel).

In het tabblad weekproductie cel D134 t/m K134 en D168 t/m K168 heb ik de volgende =INDEX formule staan.

Deze verwijst naar het tabblad ZB.

Nu kan je het weeknummer handmatig wijzigen in cel B112 en B146. Je ziet dat de personen die ik met rood heb aangegeven niet correct worden weergegeven.

Ook de persoon Renate Zuurbier wordt een getal bij aangegeven terwijl deze niet in de lijst voorkomt.

Ook merkt ik dat als de waarde in tabblad ZB 0 is, er vaak ook een verkeerde waarde wordt aangegeven.

Ziet iemand misschien wat ik fout doe?

Alvast bedankt.

Groet,

Michael

Bijlagen

Verander de INDEX formule in D134 eens in:
Code:
=INDEX(ZB!$B$7:$BB$22;VERGELIJKEN(D112;ZB!$A$7:$A$22[COLOR="#FF0000"];0[/COLOR]);VERGELIJKEN($B$112;ZB!$B$6:$BB$6;0))

Daarna doortrekken/kopiëren.

In de index formule ben je vergeten om bij de eerste vergelijkings formule het criterium in te vullen.
=INDEX(ZB!$B$7:$BB$22;VERGELIJKEN(D112;ZB!$A$7:$A$22;0);VERGELIJKEN($B$112;ZB!$B$6:$BB$6;0))

Verander de INDEX formule in D134 eens in:
Code:
=INDEX(ZB!$B$7:$BB$22;VERGELIJKEN(D112;ZB!$A$7:$A$22[COLOR="#FF0000"];0[/COLOR]);VERGELIJKEN($B$112;ZB!$B$6:$BB$6;0))

Daarna doortrekken/kopiëren.

super!, je bent een held! thanks! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan